فرمانده ارتش مجلس و دولت را منحل کرد

برکناری رئیس جمهور بورکینافاسو پس از 27 سال

بلز کمپائوره رییس جمهور بورکینافاسو طی بیانیه ای رسمی از مقام خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات تا سه ماه آینده شد.
کد خبر: ۷۳۳۶۵۳
برکناری رئیس جمهور بورکینافاسو پس از 27 سال

فرمانده ارتش بورکینافاسو با اعلام انحلال مجلس و دولت این کشور گفت: دولت انتقالی در ۱۲ ماه آینده قدرت را در دست خواهد داشت.

کومپائوره در پی اعتراضات صورت گرفته به تلاش وی برای اصلاح قانون اساسی و مهیا شدن زمینه برای نامزدی اش در انتخابات آینده ریاست جمهوری مجبور به استعفا شد.

واحد مرکزی خبر از پرتوریا هم گزارش داد، ژنرال هانوره تراوره فرمانده ارتش گفت: دولت انتقالی بورکینافاسو با رایزنی همه احزاب 12 ماه قدرت را در دست خواهد گرفت.

ارتش: کومپائوره دیگر رئیس جمهور نیست

یک نماینده ارتش بورکینافاسو روز جمعه به معترضان اعلام کرد: بلز کومپائوره دیگر رئیس جمهور این کشور نیست.

بلز کومپائوره در سال 1987 میلادی با کودتا در این کشور غرب افریقا به قدرت رسید.

همزمان، زفیرین دیابره رهبر مخالفان بورکینافاسو با رد حالت فوق العاده اعلام شده توسط بلز کومپائوره رئیس‌جمهور کنونی بورکینافاسو، خواستار استعفای وی شد.

ارتش بورکینافاسو از ساعت 19 تا 6 صبح به وقت گرینویچ در سراسر این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکیست پخش شبکه تلویزیونی دولتی این کشور قطع شده و برخی اخبار حاکی از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری بورکینافاسو است.

فرودگاه پایتخت این کشور در پی برگزاری تظاهرات گسترده مردمی ضد دولتی هم مسدود شده است.

بر اساس اعلام مخالفان در بورکینافاسو درپی تصمیم کمپائوره برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود و اعتراضات گسترده دهها هزار نفری مخالفان، تاکنون در این درگیریها 30 نفر کشته و 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کشور بورکینافاسو در شمال غربی قاره آفریقا درحالی طی روزهای اخیر شاهد موجی از ناآرامی‌های خیابانی است که رئیس جمهور این کشور بلیس کمپائوره که از 27 سال پیش با یک کودتا نظامی به قدرت رسیده با ارائه طرحی به پارلمان برای اصلاح قانون اساسی به دنبال این بود تا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها