رهاسازی آب تا خرداد ۹۴ ادامه دارد

امضاء تفاهم نامه جریان دائمی آب زاینده رود

وزیر نیرو گفت :آب در زاینده رود ۱۶ آبان برای کشت پاییزه در استان اصفهان جاری می شود.
کد خبر: ۷۳۳۵۶۶
احیای زاینده رود یک هفته دیگر

حمید چیت چیان در جمع کشاورزان ورزنه با اعلام اینکه از هشت روز آینده با باز شدن جریان آب در زاینده رود کشاورزان می توانند کشت پاییزه را آغاز کنند گفت: استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود مهمترین مصوبه اجرا شده شورای عالی آب است که با اجرای همه مصوبات این طرح و بارش باران شاهد جریان دائمی زاینده رود خواهیم بود.

وی به طرح های تونل کوهرنگ یک و دو، چشمه لنگان و خدنگستان که با هدف جریان دائمی آب در زاینده رود ،تا کنون اجرایی شدند اشاره کرد و افزود : به زودی تونل کوهرنگ سوم هم به بهره برداری می رسد.

ویز نیرو از کشاورزان اصفهانی برای اجرای طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود قدردانی کرد وگفت:به زودی اعتبارات ویژه ای برای تکمیل این طرح اختصاص می یابد.

چیت چیان خشکسالی های پیاپی و افزایش مصارف را ازجمله مشکلات این حوزه برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد : با دعای مردم و بارش رحمت الهی زاینده رود به صورت دائمی جریان یابد.

وزیرنیرو استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود را یکی از مهمترین بند های مصوبه شورای عالی آب دانست و تاکید کرد: خوشبختانه تمام بندهای طرح جامعی که درشورای عالی آب به تصویب رسید درحال اجراست.

چیت چیان در زمینه انتقال آب از سمیرم به کرمان نیز گفت: این موضوع نیازمند مطالعات بیشتر است که بعد از انجام مطالعات وضع آن روشن می شود.

حجت السلام ابو ترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت :برنامه ریزی مناسب برای استفاده بهینه از آب می تواند مشکلات شرق اصفهان وکشاورزان را برطرف کند .

کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت :ساماندهی رودخانه زاینده رود وپرداخت خسارات کشاورزان وتکمیل طرحهای آب رسانی به رودشتین و ورزنه واجرای مصوبات 9 گانه از مطالبات اصلی مردم است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها