سکوت متهم بزرگ شکسته شد

من به کشور خیانت نکردم

جام جم ورزشی: خیانت به ورزش کشور از سوی یک ورزشکار. این ادعایی بود که پس از اتمام رقابت های آسیایی اینچئون به گوش رسید.
کد خبر: ۷۳۲۹۳۱
من به کشور خیانت نکردم

به گزارش جام جم ورزشی ، ماجرا از این قرار است که تیمور غیاثی مدیر تیم های ملی دو و میدانی در گفت و گویی اظهار داشت که احسان طهماسبی دونده تیم ملی ایران عمدا کاری کرده تا ایران در اینچئون ناکامی باشد. غیاثی ادعا کرد که این دونده بابت خیانتی که به کشور کرده باید مورد بازخواست قرار بگیرد. البته در اینجا باید چند نکته مورد توجه قرار بگیرد. یک فیلم که در آن احسان طهماسبی با تعلل چوب را از هم تیمی دونده اش می گیرد نباید ملاک اصلی باشد تا بدون هیچ ترس و ابایی فردی همانند غیاثی در گفت و گو با رسانه ها آن را سند خیانت یک ورزشکار به کشورش بداند. موضوع خیانت بزرگ تر و پیچیده تر از این حرف هاست که یک مقام ورزشی خیلی راحت درباره آن صحبت کند و قبح آن را بریزد. البته در اینباره هنوز هم باید تحقیق و تفحص کرد اما چیزی که مشخص است این است که به همین زودی نباید اتهام بزرگ خیانت را متوجه یک ورزشکار ملی کرد و حداقل تا روشن شدن ماجرا باید آستانه تحمل ها بالا می رفت به خصوص اینکه خود طهماسبی در اینباره صحبت نکرد.

طهماسبی امروز در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چرا چوب را با تعلل و خنده از هم تیمی خود گرفته تا مقدمات حذف ایران فراهم شود با بیان اینکه به ورزش کشورش خیانت نکرده گفته : "در اینچئون قرار بر این شد که من به عنوان نفر سوم بدوم و مهدی زمانی چوب را به من برساند. او قبل از مسابقه به من گفت که با یک سرعت بالا چوب را از من بگیر و زمانی که نوبت من شد این کار را انجام دادم. در لحظات پایانی که نزدیک خط 800 متر بودیم، ناگهان سرعت مهدی زمانی کاهش پیدا کرد و من نتوانستم چوب را از او بگیرم. او هم به دلیل عصبانیت چوب را بر زمین کوبید و وقتی که من چوب را از خارج دالان برداشتم تا به مسابقه ادامه بدهم، متوجه شدم که خطای ما محرز شده و دیگر فایده‌ای ندارد."

حال با توجه به صحبت های طهماسبی می توان قضاوت بهتری داشت و بفهمیم چرا او در ادامه مسابقه چوب را با تعلل از هم تیمی خود گرفته چون "احساس" می کرده ادامه مسابقه فایده ای ندارد. شاید حق با طهماسبی نباشد و او نباید سر خود ادامه مسابقه را به حال خود رها می کرد اما خوب است برخی از مسئولان ورزشی از جمله تیمور غیاثی در برابر مسائل بسیار حساسی چون "خیانت" تحقیق بیشتری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها