منابع نظامی لبنانی اعلام کردند گروه‌های تروریستی که اخیرا به پایگاه‌های ارتش در طرابلس حمله کردند، قصد داشتند در شمال لبنان امارت اسلامی اعلام کنند.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۴

به گزارش ایسنا، منابع نظامی به روزنامه الاخبار لبنان خبر دادند که حملات تروریست‌ها از ظهر جمعه علیه پایگاه‌های ارتش لبنان در طرابلس، «بحنین»، «المنیه» و «المعمره» در شمال لبنان، ناگهانی و غافلگیرانه نبوده است بلکه ارتش این کشور منتظر تحرکات افراد مسلح بود. زیرا بازداشت احمد سلیم المیقاتی، یکی از برجسته‌ترین مسئولان و وابستگان داعش در لبنان می‌توانست واکنش تندی را از سوی این گروه‌ها در پی داشته باشد.

مطابق این گزارش، رخدادهای چند روز گذشته لبنان «ناکام گذاشتن طرحی شبیه به رخدادهای نهر البارد» بود که چند سال پیش اتفاق افتاد با این تفاوت که این بار ارتش از حملات تروریست‌ها آگاهی قبلی داشت و برای همین توانست بسرعت کنترل مناطق را در دست بگیرد.

روزنامه الاخبار در این باره افزود: ارتش لبنان از قبل از توطئه سیطره سریع تروریست‌های تکفیری بر بخش‌های وسیعی از طرابلس معروف به پایتخت شمالی لبنان و حتی بندرگاه این شهر مطلع شده بود. ژنرال جان قهوجی، فرمانده ارتش لبنان قبلا در گفت‌وگو با روزنامه لو فیگارو از توطئه تلاش گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره برای رسیدن به سواحل دریای مدیترانه در شمال لبنان پرده برداشته بود.

الاخبار به نقل از منابع خود تاکید کرد: گروه‌های تروریستی تکفیری آماده هجوم همزمان به پایگاه‌های ارتش بودند تا بتوانند بر جاده بین‌المللی کنار دریای مدیترانه در شمال لبنان سیطره پیدا کنند تا زمینه اعلام امارت داعش و جبهه النصره در این منطقه فراهم شود.

روز یکشنبه ارتش لبنان در عملیاتی موفق شد یکی از نظامیان ربوده شده خود در شهر «طرابلس» را از چنگ افراد مسلح آزاد کند و نیروهایش را در منطقه «التبانه» مستقر سازد. طی درگیری‌های چند روز گذشته در شهر طرابلس ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند که دست‌کم ده نظامی لبنانی نیز بین کشته‌شدگان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها