رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به خطوط قرمز تعرفه‌ای تاکید کرد که هرگونه تخطی از کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات مستوجب کیفرخواست سازمان نظام‌پزشکی خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۱۰۷۶

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی افزود: ابلاغ کتاب تعرفه‌ها، سرمایه‌گذاری اجتماعی دولت برای ساماندهی عرصه سلامت تلقی می‌شود؛ زیرا در شش سال گذشته تغییری در نرخ برخی خدمات پزشکی حاصل نشده بود و این کتاب پاسخی است به مطالبه جامعه پزشکی در سال‌های گذشته، بنابراین بی‌تردید جامعه پزشکی برای اجرای این کتاب در کنار دولت خواهد بود.

وی عنوان کرد: کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات برخاسته از آرای 27 انجمن علمی تخصصی کشور و بعد از دو دهه اتفاق افتاده است. این کار با روش‌شناسی علمی غنی انجام شد. صیانت از این دستاورد ملی عمدتا بر عهده جامعه پزشکی خواهد بود؛ زیرا صاحبان فرآیند، خود در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند.

زالی اظهار کرد: بر اجرای دقیق کتاب تعرفه‌ها اصرار داریم، پیوست نظارت بر تعرفه‌ها نیز وظایف زیادی را برعهده سازمان نظام پزشکی گذاشته است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت اجرای کتاب تعرفه‌ها از پانزدهم آبان‌، خاطرنشان کرد: برای اجرای این کتاب باید زیرساخت‌های لازم از نظر ابزارهای نظارتی شکل گیرد، البته مردم نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند؛ به‌طوری که با اجرای این کتاب از پانزدهم آبان‌ هرگونه پرداخت در مطب بابت بستری ممنوع بوده و مستوجب کیفرخواست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها