بیژن نوباوه در واکنش به مسائل اخیر درباره حق پخش بازی‌های فوتبال،‌ گفت: هیچ مبنای حقوقی برای این مسأله وجود ندارد و قانونی نیست که سازمان صداوسیما را ملزم به پرداخت کند.
کد خبر: ۷۳۰۸۹۱
قانونی برای الزام صداوسیما به پرداخت حق پخش نداریم

این نماینده مجلس تأکید کرد: مبنای حقوقی درخواست فدراسیون ‌مبنای ضعیفی است. یعنی مبنای حقوقی ندارد و بر اساس قانون، صداوسیما ملزم به پرداخت چنین پولی نیست.

نوباوه توضیح داد: صداوسیما بر اساس قانون باید نیمی از بودجه‌اش را از طریق تبلیغات درآورد که حدود 800 میلیارد است. همه این درآمدها به خزانه دولت می‌رود و چیزی دست صداوسیما نیست.

او تأکید کرد: صداوسیما درآمد اضافی ندارد و اگر کسی از او طلب وجهی کند باید از طریق دولت طلب کند که دولت در اختیارش بگذارد و صداوسیما بتواند آن را در اختیار فدراسیون یا جای دیگری قرار دهد. درآمدی هم که از طریق تبلیغات درمی‌آورند جزء بودجه‌اش است و اگر این درآمد را نداشته باشد حقوق کارمندانش را هم نمی‌تواند پرداخت کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این درخواست فدراسیون بر اساس فوتبال حرفه‌ای و لزوم پرداخت حق پخش مطرح می‌شود تأکید کرد: فوتبال ما حرفه‌ای نیست و اگر حرفه‌ای بود بخش خصوصی داشت. این فوتبال درآمد زیادی هم ندارد حتی همین تبلیغات میدانی هم که دارد اگر صداوسیما نخواهد پخش کند، خود فدراسیون فوتبال متضرر می‌شود یعنی شاید دوبرابر همان‌قدر که می‌خواهد از صداسیما بگیرد را از تبلیغات میدانی درمی‌آورد که اگر تلویزیون پخش نکند هیچ اسپانسری حاضر نیست به خاطر چندهزار تماشاگر مثلا صدمیلیارد تومان پول بدهد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها