سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد برای درخشش در جام ملت‌ها نیاز به حمایت بیشتر است

کی‌روش: انتظار از تیم ملی بالاست

تیم ملی اولین مرحله آماده‌سازی خود در کشور پرتغال را به پایان رساند. شاگردان کارلوس کی‌روش در این اردو در دو بازی دوستانه خود به پیروزی رسیدند تا این اردو برای سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال رضایت‌بخش باشد و اعتقاد داشته باشد، آن قدر که می‌گوید بازیکنانش تحت چنین شرایط اردویی‌ای می‌توانند بهتر فوتبال بازی کنند و یک سری از قابلیت‌های نهفته خود را آشکار کنند.
کد خبر: ۷۲۷۹۹۲

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال از این‌که فوتبالیست‌های ایرانی با کار بسیار در اردوهای هدفمند می‌توانند عملکرد مناسب‌تری داشته باشند خوشحال است، بویژه که معتقد است با ادامه این روند می‌توانند برای ایران افتخارآفرینی کنند. سرمربی تیم ملی فوتبال در این باره گفت: ترجیح می‌دهم مسابقه با بنفیکا را یک تمرین خیلی خوب برای بازیکنان تصور کنم؛ تمرینی که ما در آن توانستیم سخت کار کنیم. این فرصت را داشتیم تا عملکرد بازیکنان را مقابل تیم خوب و پرسرعت بنفیکا شاهد باشیم. فکر می‌کنم بازیکنان با تمرکز خوبی این دیدار را به اتمام رساندند. این دو بازی فرصتی دوباره به بازیکنانی که در جام‌جهانی حضور داشتند بود تا بتوانیم عملکرد آنها را بعد از چند ماه مورد ارزیابی قرار دهیم و همین طور به بازیکنان جوان‌تر نیز این میدان داده شد تا آمادگی خود را به سطح بالاتری برسانند، چرا که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپا دارند.

کی‌روش برای پیشرفت فوتبال ایران یک راه متصور است و آن برگزاری اردوها با بازی‌هایی که با حریفان قدرتمند برگزار می‌شود. با کنار هم قرار دادن بازیکنان باتجربه و جوان‌تر می‌توانیم تیم خود را در این اردوها بسازیم و بازیکنان کنار همدیگر این فرصت را پیدا می‌کنند که با یک نگرش آماده شوند و با تعهدی که از خود در این بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهند بتوانند در تیم ملی خود را به اثبات برساند.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا شما از نمایش تیم راضی هستید؟ این گونه پاسخ داد: بله، به عنوان یک تیم خوب بازی کردند. توانستیم بازی را کنترل کنیم. البته در طول بازی سعی کردیم تمرکز در حمله و همین طور به ثمر رساندن گل را حفظ کنیم. به نظر من این نوع نگرش تنها از این راه به دست می‌آید که در اردوهای تدارکاتی سخت تمرین کنیم.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و شانس ایران در این تورنمنت حتما دغدغه مردم ایران در روزهای باقیمانده تا شروع این پیکارهاست، از این رو سرمربی تیم ملی فوتبال با اردوهای مورد تائید خودش باید پاسخ قانع‌کننده‌ای به دلشوره‌های طرفداران فوتبال داشته باشد. کی‌روش درباره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: باید درباره تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا صحبت کنم. استرالیا میزبان رقابت‌های جام ملت‌هاست و در خانه بازی می‌کند، بنابراین به نسبت تیم‌های دیگر کار راحت‌تری دارد. اگر از بعد واقع‌گرایانه نگاه کنیم تیم‌های کره جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس صعودشان به نسبت تیم‌های دیگر روی کاغذ بیشتر است. آنها بازیکنان شاغل در لیگ اروپا دارند. تیم‌هایی مثل قطر، ازبکستان، عربستان و امارات نیز خوب هستند، همین طور در گروه خودمان تیم‌های بحرین، قطر و امارات. اگر بخواهیم از گروه صعود کنیم باید سخت کار کنیم و کاملا آماده باشیم. به حمایت‌های زیادی از فدراسیون فوتبال نیاز داریم، همان طور که قبل از جام‌جهانی تیم ملی را بخوبی پشتیبانی کردند اکنون به این حمایت‌ها احتیاج بیشتری داریم. اگر می‌خواهیم در مسابقه‌ها حضوری قوی داشته باشیم باید این حمایت‌ها به نسبت برزیل دوبرابر شود، چرا که در برزیل رقبای ما توقع خاصی از ما نداشتند اما در استرالیا این گونه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها