مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران وقوع 13 زمین لرزه در بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان در استان ایلام را عصر امروز ثبت کرده است.
کد خبر: ۷۲۷۹۶۳
مورموری، امروز 13 بار لرزید

این زمین لرزه ها که اولین و قوی ترین آن ساعت 17 و پنج دقیقه عصر امروز با شدت 5.6 ریشتر بوده، تا حدود ساعت 19، 12 بار دیگر تکرار شده است.

از مجموع این تعداد زمین لرزه، پنج زلزله قدرتی کمتر از سه ریشتر داشته اند ولی شش زمین لرزه قدرتی بیش از سه ریشتر، یک زمین لرزه نیز بیش از 4.1 ریشتر قدرت داشته اند.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: خوشبختانه این زمین لرزه ها خسارت جانی نداشته ولی موجب مصدومیت 10 نفر از اهالی بخش مورموری شد که بصورت سرپایی توسط تیم های امدادی و درمانی مستقر در منطقه، مداوا شدند.

شاپور پولادی افزود: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر از شهرستان های معین به منطقه زلزله زده بخش مورموری اعزام شده اند ضمن اینکه ستاد مدیریت بحران این شهرستان نیز با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان پیش بینی وقوع زلزله وجود ندارد لذا از مردم بخش مورموری و روستاهای اطراف و تابعه درخواست می کنیم امشب را در صورت امکان در خارج از منازل خود سپری کنند تا در صورت وقوع زمین لرزه احتمالی، در امان باشند.

پولادی افزود: اواخر مرداد ماه و پس از وقوع زمین لرزه های متوالی در این بخش، هلال احمر اقدام به توزیع چادر در میان مردم کرد و هم اینک بیش از 90 درصد ساکنان شهرستان آبدانان چادر برای سکونت خارج از منازل شان در اختیار دارند و می توانند امشب را در این چادرها بسر ببرند.

زمین لرزه شدیدی ساعت 17 و 5 دقیقه عصر چهارشنبه حوالی بخش های «سرابباغ» و «مورموری» شهرستان آبدانان در جنوب شرقی استان ایلام را لرزاند.

شدت و قدرت این زمین لرزه به حدی بود که باعث وحشت مردم شهرستان آبدانان شد و ساکنان این منطقه سراسیمه به بیرون از منازل گریختند.

آبدانان 65 هزار نفری در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی ایلام در دو ماه گذشته به کانون زمین لرزه تبدیل شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها