یک مقام مسئول در بنیاد مسکن با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله زده ایلام گفت: 16 هزار واحد تعمیری و احداثی شناسایی شده که کار ساخت 2200 واحد شروع شده است.
کد خبر: ۷۵۹۵۵۱
ساخت 2200 واحد مسکونی در ایلام آغاز شد

رضا خواجه ای درباره آخرین اقدامات انجام شده در جریان بازسازی مناطق زلزله زده ایلام اظهارداشت: باتوجه به زلزله ای که در استان ایلام در مرکز آبدانان اتفاق افتاد اکیپی برای 24 هزار واحد در 101 روستا در نظرگرفته شد که پس از کارشناسی انجام گرفته حدود 13 هزار واحد تعمیری و 3253 واحد احداثی در مرحله اول تعیین شد.

وی با بیان اینکه 1400 واحد بافت فرسوده هم در جریان اقدامات کارشناسی شناسایی شده است، بیان کرد: این واحدها در جریان زلزله تخریب نشده اند اما برای مقاوم سازی نیاز به تسهیلات دارند که از فعلا اعتبارات آنها اختصاص نیافته است اما در صورت تخصیص، 25 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان بلاعوض برای این واحدها در نظرگرفته می شود.

مسئول بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده ایلام با بیان اینکه 16 هزار واحد تعمیری و احداثی در نظرگرفتیم که از این تعداد 3253 واحد احداثی است، گفت: در حال حاضر کار احداث 2200 واحد شروع شده است که برای این واحدها 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 25 میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

خواجه ای افزود: برای واحدهای تعمیری از 4 میلیون تومان تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات و از 500 هزار تومان تا سقف 2 میلیون تومان بلاعوض در نظرگرفته شده است که تاکنون 7 هزار واحد به بانک معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه از 2200 واحد احداثی، «پی کنی» در 1900 واحد شروع شده است، اظهار داشت: 1400 واحد بتن ریزی، 700 واحد دیوار چینی شده است و با توجه به مشارکت صد در صدی مردم در ساخت واحدها، مدیریت هزینه برعهده مردم است.

مسئول بنیاد مسکن در زلزله ایلام با بیان اینکه در زلزله ایلام 101 روستا آسیب دیدند که 4 ستاد برای بازسازی استقرار پیدا کردند، گفت: هزینه نقشه، صدور پروانه، نظارت و تکمیل پروژه رایگان است و وجهی از مردم در این مناطق گرفته نمی‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها