مژده وزیر بهداشت

دوران بی دارویی تمام شد

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که انتقادات چند ماه اخیر از کیفیت مواد غذایی واقعیت دارد و توهم نیست، تاکید کرد: ممکن است وزارت بهداشت هم اشتباه کند.
کد خبر: ۷۲۶۹۱۲
دوران بی دارویی تمام شد

دکتر سید حسن هاشمی در جلسه صبحانه کاری مشترک با اتاق بازرگانی ایران، افزود: قانون استاندارد در حال بازنگری بوده و موازی‌کاری‌ها بزودی برطرف خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که ممکن است وزارت بهداشت هم اشتباه کرده باشد، گفت: برای کاهش این اشتباهات سعی می‌کنیم با برقراری جلسات مشترک با اتحادیه‌ها اشتباهاتمان را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به صادرات دارو به 13 کشور دنیا، از عراق، سوریه و لبنان به عنوان بازار‌های بزرگی نام برد که ایران وارد آنها شده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تا به حال مداخلات زیادی در وظایف وزارت بهداشت صورت گرفته است و هنوز به ساختار دلخواه نرسیده‌ایم.

وزیر بهداشت دستاورد جلسه با پارلمان بخش خصوصی را ارتباط بیشتر با تولید کننده عنوان کرد و نوید داد که دوران کمبود دارو تمام شده و نیازی به انبار کردن آن نیست.

هاشمی در حاشیه این جلسه نیز به خبرنگاران گفت: در این جلسه زمینه برای ارتباط بیشتر با تولید‌کنندگان فراهم شد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی مردم خیلی مهم است، افزود: اعمال نظر تولید‌کننده صرفا در حذف روغن پالم و... منطقی نیست. تصمیم گیری باید به گونه‌ای باشد که منافع تولید‌کننده و سلامت مصرف‌کننده مدنظر قرار گیرد.

هاشمی با اعلام اینکه نظرات همه دوستان را کسب کردیم و اگر غفلتی بوده جبران می‌شود، افزود: هیچ‌گاه نباید انتظار داشت تصمیمات دستگاههای نظارتی سازگار با نظر یک بخش باشد، اما تلاش می‌کنیم عادلانه و مدبرانه باشد.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت مصرف دارو در کشور گفت: به دلیل کمبود دارو نگرانی به وجود آمده است و در هر خانه‌ای وارد می‌شویم یک انبار دارو وجود دارد. اما این نگرانی‌ها برطرف می‌شود و نیازی به انبار‌کردن دارو نیست. بخشی از آن نیز مربوط به خود درمانی است. بخشی هم به پزشکان مربوط می‌شود که به دلیل انتظار مردم است که فکر می‌کنند اگر پزشک داروی بیشتری تجویز کند با سوادتر است. به طور کلی استاندارد هر نسخه بطور متوسط 2.5 قلم دارو است.

هاشمی همچنین با اشاره به ممنوعیت فروش لباسهای دست دوم، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در اجرای این قانون همراهی کند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها