گفتگو با سعید منتظرالمهدی؛ سرپرست موسسه ناجی هنر

12سریال پلیسی برای امسال

اگر به تیتراژ اغلب سریال‌های تلویزیونی به خصوص سریال‌های پلیسی دقت کرده باشید نام دکتر سعید منتظر المهدی را در انتها می بینید.
کد خبر: ۷۲۶۸۷۵
12سریال پلیسی برای امسال

او دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی در رشته اعصاب و روان از دانشگاه علوم پزشکی ایران است و مدتی هست که از سوی مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا به سمت سرپرستی موسسه ناجی هنر منصوب شده است. مشاوره اغلب سریال های پلیسی در این حوزه با او بوده و سرمایه‌گذاری مجموعه‌های تلویزیونی با محوریت پرداخت به ناجا هم با نظارت او انجام می‌شود. به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا و پخش سریال های پلیسی با سعید منتظرالمهدی گپی ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

/Media/Image/1393/07/14/635482219291596632.jpg

در طول سنوات گذشته هر چند سال یک بار یک سریال پلیسی ساخته می شد،اما از زمان حضور شما در معاونت اجتماعی چندین پروژه ساخته و پخش شده و چندین پروژه دیگر در حال تولید دارید،این رویکرد در معاونت اجتماعی و مؤسسه ناجی هنر را بر چه مبنایی پیش گرفتید؟
امروز در جای جای نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی امریست که بر اقدامات عملی نیروی انتظامی رجحان دارد. از سوی دیگر یکی از اصلی ترین ابزارها در حوزه پیشگیری اجتماعی رسانه ها هستند.در عصر ارتباطات،در دهکده جهانی در هزاره سوم میلادی قدرت از آن کسانی است که نبض رسانه را در دست داشته باشند،تلویزیون به عنوان غیر تخصصی ترین اما در عین حال مؤثرترین رسانه و به عنوان FAMILY BASE MEDIA با در برگرفتن بیشترین مخاطب، در اولویت کارهای معاونت اجتماعی است و البته نگاه ما به سینماتراپی (سینمای درمانگر) است و آموزش مبتنی بر درمان مدنظر است؛ یعنی((EDUCATIONAL APRROCH THREATMENT
معمولا وقتی از مسئولین درباره عدم کارهای موثر در عرصه فرهنگ می پرسیم پاسخشان و دلیلشان کمبود بودجه است،شما پول این فعالیت ها فرهنگی را چگونه تامین کردید؟
به هر حال مدیریت و الویت انجام کارها در ابتدای سال برنامه ریزی می شود و ما هم با توجه به تأثیرگذاری رسانه بخشی از بودجه را توانستیم برای مختص تولیدات رسانه ای و سریال دریافت کنیم که البته از پتانسیل های موجود و مشارکت گرفتن از نهادهای مرتبط و همچنین تولیدات مشترک با صدا و سیما هم بخش دیگری از نیازهایمان را تامین می کنیم.
چه پروژه دیگری را در دست تولید دارید که هنوز آن را رسانه ای نکرده اید؟
پروژه های زیادی در دست اقدام است . برای امسال 12 سریال را برای تولید در نظر گرفتیم.از میان این 12 سریال دوتا از آنها در هفته ناجا روی آنتن شبکه سه و دو رفته اند به نام های "زخم" و "رهایی" که حتما مخاطبان شما تا امروز در جریان پخش آنها قرار گرفته اند .سریال میکائیل قرار است از هفته آینده جلوی دوربین برود.نگارش این سریال بر عهده سعید نعمت اله و کارگردانی آن با سیروس مقدم است.
در میان 12 سریالی که در دست تولید دارید،از کدام اثر رضایت بیشتری داشته اید؟
من می توانم کلی جواب شما را بدهم. بدون شک آن کاری که مورد استقبال و توجه بینندگان عزیز قرار بگیرد رضایت ما را هم در بر خواهد داشت.

/Media/Image/1393/06/29/635468492216012336.jpg
فیلم خانه پدری در این سال ها با فراز و فرودهایی همراه بوده و می خواستیم بدانیم آخرین موضع ناجا درباره ی "خانه ی پدری"چیست؟
درباره خانه پدری چندین و چند بار اعلام موضع شده است،کلیه حقوق فیلم به کارگردان اثر واگذار و نیروی انتظامی از این به بعد هیچ شراکت و نقشی در آن ندارد.در واقع دیگر درباره این فیلم نباید دیگر پرسشی از ما بشود.

/Media/Image/1393/07/13/635481182770279010.jpg
آیا غیر از فعالیت هایتان در تلویزیون، باز هم قصد تولید فیلم در سینما را دارید؟
در حال حاضر خیر.
موضع هنرمندان در مقابل پیشنهاد کار با نیروی انتظامی چگونه است؟
به نظرم می توان با اطمینان بگویم که برخورد هنرمندان در همکاری با نیروی انتظامی در پروژه ها بسیار خوب است و این جای تقدیر و تشکر دارد.در بسیاری از مواقع خود هنرمندان هستند که پیشنهاد ساخت اثری را به ما می دهند و در واقع اینکه خود این عزیزان پیشنهاد تولیدات را می دهند بسیار حائز اهمیت است و نشانه اعتماد آنهاست.
راستی چطور شد که پیشنهاد ساخت سریال "قناری و قورباغه" را به مهدی فخیم زاده دادید؟
کارکتر اصلی این سریال براساس شخصیتی که عمدتا از مهدی فخیم زاده در سریال ها و فیلم ها دیده ایم گرفته و نوشته شده است. در واقع حضور ایشان در این سریال کلیدی بود. به نظرم این سریال یکی از سریال های قابل توجه پلیسی خواهد شد و مخاطب پسند.در حال حاضر 50 درصد پروزه پیش رفته است و به خوبی مراحل تولید را سپری می کند.

/Media/Image/1393/07/14/635481943319867621.jpg
سریال "میکائیل" قرار است چه زمانی کلید بخورد و تا الان با کدام بازیگران صحبت کردید؟
این سریال هفته آینده کلید می خورد.حضور بازیگرانی چون کامبیز دیرباز،بهنوش بختیاری و عبدالرضا اکبری تقریبا در این سریال قطعی شده اما برای اطلاعات بیشتر می توانید از تهیه کننده اثر استعلام بگیرید.
پیش بینی شما درباره موفقیت سریال "میکائیل چیست و فکر می کنید موفقیت باقی کارهای مقدم را داشته باشد؟
انشاالله قطعا همین طور خواهد بود.
از باقی تولیدات ناجی هنر چه خبر؟
خب همان طور که گفته شد پروزه زیاد است. تقریبا 30% کار "زاویه هفتم" انجام شده است و در حال حاضر با محمود معظمی کار خود را ادامه می دهد."چشم سوم" به احتمال قطع به یقین بعد از هفته ناجا کلید می خورد و قرار است "آمین" در اواخر زمستان از شبکه ی 3 سیما پخش شود. )روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها