افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی 10 سال گذشته

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار، جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال از افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی ده سال گذشته خبر داد و گفت: بالا رفتن میانگین سن ازدواج زنان در استان‌های تهران، البرز و سمنان و افزایش سن ازدواج مردان نیز در استان‌های تهران و البرز و ایلام در مقایسه با استان‌های دیگر بیشتر است.
کد خبر: ۷۲۵۴۸۷

به گزارش مهر، علی‌اکبر محزون افزود: میانگین سن ازدواج اکنون در کشور برای مردان 27.8 و برای زنان 23.1 است. وی با اشاره به این‌که میانگین سن ازدواج برای زنان در استان‌های تهران، البرز و سمنان بیش از استان‌های دیگر در کشور است، عنوان کرد: سن ازدواج برای زنان در این استان‌ها 25.1، 24.6 و 24.5 به ثبت رسیده است.

به گفته وی، سن ازدواج مردان نیز در استان تهران 29.2 و بیشتر از استان های دیگر است و بعد از تهران استان‌های البرز با 28.8 و ایلام با 28.4 در رتبه‌های دیگر قرار دارد. مدیرکل دفتر اطلاعات آمار، جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به این‌که افزایش سن ازدواج نسبت به سال‌های قبل دو برابر شده، تاکید کرد: افزایش میانگین سن ازدواج برای مردان به بالای 35 سال و برای زنان به بیش از 30 سال رسیده است. محزون اظهار کرد: افزایش سن ازدواج در مردان از 6.7 درصد در سال 84 به 8.8 درصد در سال 93 رسیده و این افزایش برای زنان از 6.3 در سال 84 به 11.2 در سال 93 افزایش پیدا کرده است. وی عنوان کرد: سن متعارف ازدواج مردان در کشور 20 تا 34 سال است، به طوری که اکنون 86 درصد ازدواج مردان در این گروه سنی انجام می‌شود و همچنین سن متعارف ازدواج زنان نیز پانزده تا بیست‌و‌نه سالگی بوده و 85 درصد ازدواج‌ها در این سن به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها