پسری ۲۴ ساله هستم. یک سالی می‌شود که با دختری قرار ازدواج گذاشته‌ایم، اما مشکل من این است که این دختر به شدت دل به کار بسته است و من دوست ندارم فرزندم در آینده بدون حضور مادر، بزرگ شود. نمی‌خواهم سرانجام زندگیمان به جدایی بکشد. چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۲۵۲۱۰
دختر مورد علاقه‌ام عاشق کار کردن است

جام جم سرا: در ۲۴ سالگی باید با پختگی بیشتری به ازدواج فکر کنید. به نظرم با توجه به اینکه ۲۴ سال سن کمی نیست و دوران بلوغ عقلی شما هم سپری شده یا حداقل در حال سپری شدن است، دور از انصاف نیست اگر توقع داشته باشیم کمی واقع بینانه‌تر و ژرف اندیشانه‌تر به ازدواج فکر کنید. حداقل این را بدانید که یک سال آشنایی با دختر مورد علاقه‌تان در فضایی غیر رسمی اصلاً و ابداً برای شناخت کافی نیست و از سوی دیگر برای من جای سوال است که در این مدت تنها اختلاف نظر شما، فقط و فقط مسئله اشتغال دختر بوده است و در مسئله دیگری که مهم باشد، اختلاف نظر ندارید؟

با این حال، خوب است بدانید که اگر واقعاً دختر مورد علاقه‌تان به اشتغال و کار کردن اصرار دارد و علاقه و تأکید او تا حدی است که حاضر نیست به خاطر شما یا بهتر بگویم برای ازدواج با شما از این شرط بگذرد، بهتر است با جدیت بیشتری درباره این موضوع فکر کنید و شاید حتی بهتر باشد از این ازدواج صرف نظر کنید.

اشتغال زنان برای بعضی مردان که مانند شما فکر می‌کنند، مسئله‌ای نیست که قابل اغماض باشد و حتماً باید قبل از ازدواج و در توافقات پیش از عقد به نتیجه معین و واضحی رسید و به حسب صلاحدید دو طرف حتی در عقدنامه به عنوان شرط ضمن عقد موضوع اشتغال یا عدم اشتغال درج شود.

دلیل من برای این همه تأکید، اهمیت این مسئله و اختلاف‌هایی است که در زندگی‌ها گریبانگیر زوجین می‌شود و من هر روز با پرونده چنین زوج‌هایی مواجه می‌شوم. من در زمینه اشتغال بانوان قبلاً هم در این صفحه اظهارنظر کرده‌ام و به بررسی ابعاد مختلف آسیب‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی آن پرداخته‌ام، ولی اصلاً نظرم در اشتغال بانوان مخالفت و موافقت کلی نیست بلکه معتقدم به لحاظ شرایط، حالات مختلفی ممکن است اتفاق بیفتند و حتی در بعضی موارد ضرورت اشتغال بانوان را تأیید می‌کنم اما آنچه که از همه مهم‌تر است بررسی عواید و پیامد‌های اشتغال بانوان است.

به نظرم حتی با مدیریت، توانایی و مهارت بالای یک زن شاغل نسبت به کنترل تمامی آسیب‌ها و انجام وظایف فردی و اجتماعی در خانه و خانواده، باز هم یک زن شاغل با بانوی خانه داری که در ‌‌نهایت لطف، مهربانی، فرهیختگی، صلاحیت بر وظایف همسرداری و تربیت فرزند خود متمرکز است، قابل مقایسه نیست.

تنها نگرانی من این است که شما مخاطب گرامی با این درخواست موافقت کنید و خدای نکرده در آینده دچار پشیمانی شوید. در نتیجه اگر شما واقعاً تربیت فرزند صالح و شایسته برایتان اهمیت دارد به هیچ وجه برای این ازدواج عجله نکنید و از مشورت با پدر و مادرتان غافل نشوید. در ضمن خوب است این را بدانید علاوه بر اشتغال، باید سایر خصوصیات و ویژگی‌های ایده آل بودن یک دختر برای همسریتان از جمله رابطه نداشتن با هیچ شخص دیگری قبل از ازدواج را در نظر بگیرید، این گونه آشنایی‌ها و شناخت‌ها قبل از ازدواج تا درصد بالایی محکوم به شکست است. (حجت الاسلام علی فروتن - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۰
۰
خدمت آقا پسرمحترم عرض كنم
شما درمحل كار این خانم عاشقش شدی ولی حالا انتظاردارید كارشوترك كنه؟

نیازمندی ها