آیین عروسی سنتی در نوشهر [مجموعه‌عکس]

سنت ازدواج و جشن عروسی که در میان اقوام به فراخور مناطق مختلف از تمایزهایی برخوردار است. تصاویری که در ادامه می‌بینید از آیین عروسی سنتی در روستای سریوده و هزار خال کجور از شهرستان نوشهر است.
کد خبر: ۷۲۴۸۲۴
آیین عروسی سنتی در نوشهر [مجموعه‌عکس]

جام جم سرا: آئین و رسوم ازدواج مذکور در روستای سریوده (محل خانواده داماد) و هزار خال (محل خانواده عروس) به روال سنتی تاحدودی چنین است که بعد از مراسم اولیه نشانه‌گذاری و شیرینی‌خوران با حضور بزرگان فامیل، عروس و داماد در خانه عروس میزان و مقدار مهریه، جهیزیه، خرج‌بار (خوار و بار و وسایلی از قبیل: هیزم، گوسفند، برنج، گندم، آرد، روغن و غیره) را مشخص می‌کنند و داماد و خانوادهٔ وی مکلف می‌شوند روز قبل از عروسی این موارد توافق شده را به خانه عروس ببرند. هدیه به داماد، حنابندان، کشتی و بازی محلی، مراسم ریش‌تراشی و آرایش، و... از جمله بخشهای دیگر این مراسم به شمار می‌رود.

(عکس: مصطفی کاظمی/فارس)

{$convert_old_media}
newsQrCode
ارسال نظرات انتشار یافته: ۱۱
زهرا ازهمدان
Denmark
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
سریوده! چه روستای سرسبزیه! عكسها از نماهای مختلف گرفته شده، انقدر واضح بود انگار ما خودمون اونجا بودیم.
مژگان
United States of America
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
چقدر ساده ....چقدر زیبا ....ایشالله خوشبخت باشن
مارال
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
سلام تصاویر خیلی زیبا بود اما یه سوال چرا عروس خانوم كفش ندارن پا برهنه هستن؟
آتنا
United States of America
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
ای كاش این سنتها حفظ شود بعد از دیدن عكسها احساس آرامش وشادی نمودم
نیكو
Indonesia
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
چه عكسهای قشنگی
الناز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۱
مارال جان مگه عروسشون تاج و لباس دكلته داشت كه كفش داشته باشه . یك كم دقت میكردی اون صندل ساده و زیبا رو میدیدی .
ایشالله كه خوشبخت بشن.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۱
چقدر ساده و زیبا و دلنشین. خدا كنه سنتهاشون رو همیشه حفظ كنن و ایشالا خوشبخت باشن.
پری
Germany
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
چقدر ساده و زیبا و صمیمی ، كاش منم به جای تهران توی روستا به دنیا می اومدم . از تشریفات و چشم و هم چشمیه این مردمان تازه به دوران رسیده خسته شدم ...
ستارال جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
عروس كفش پوشیده بود مگه ندیدی در عكس زیبایش روی اسب چموش
مادر60ساله
Norway
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
آرزو دارم دو تا پسر من هم ازدواج كنند و خوشبخت شوند التماس دعا برای همه جوانان بعد برای بچه های خودم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
خوش به حالشون چقد ساده و صمیمی
چشم و هم چشمی خانواده ها نمیذارن ازدواج كنیم .....در حالی كه خیلی از تنهایی رنج میبرم
برام دعا كنید

نیازمندی ها