نمایندگان کنگره آرژانتین در اقدامی انسان‌دوستانه یک روز کاری خود را روز صلح فلسطین قرار دادند و کمپینی برای اعلام همبستگی و کمک‌های بشردوستانه به این ملت مظلوم به راه انداختند.
کد خبر: ۷۲۴۴۱۰
مجلس آرژانتین با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرد

این مراسم توسط «خولیان دومینگز»، رییس مجلس آرژانتین در سالن «دلیا پارودی» آغاز شد؛ وی به تعهد مجلس کشورش نسبت به حمایت از ایجاد صلح، پایان دادن به حملات علیه مردم بی‌دفاع غزه و تاسیس دولت مستقل فلسطین اشاره کرد.

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» در این خصوص نوشت: «دومینگز» ضمن محکوم کردن حملات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم غزه که صدها کودک در آن کشته شدند تصریح کرد که خشونت و تهاجم امید را از بین می‌برد.

علاوه بر این وی به دیدار پاپ «فرانسیسکو» از بیت‌المقدس و پیشنهادش مبنی بر زندگی صلح‌آمیز در خاورمیانه اشاره کرد.

شعار این کمپین «فلسطین برجای می‌ماند، آرژانتین قیام می‌کند» بود که طی آن به جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه پرداختند که در صورت موافقت رژیم اشغالگر قدس یک هیات از قانونگذاران آرژانتینی برای انتقال آن‌ به غزه اقدام خواهند کرد.

«ولید موعقت»، سفیر فلسطین در آرژانتین نیز از اعلام همبستگی بخشی از جامعه یهودی آرژانتینی تشکر و قدردانی کرد و همچنین مقاله منتشر شده در روزنامه «کلارین» را که واقعیت فلسطین را تحریف کرده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد.

«موعقت» گفت: طی سال‌های اخیر ارتش رژیم صیهونیستی 3 بار به ملت بی‌دفاع فلسطین حمله کرده است؛ در سال‌های 2006، 2012 و اکنون 2014 که این حملات بیش از 5 هزار کشته، صدها هزار زخمی وبیش از 160 هزار خانه ویران شده بر جای گذاشته است.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که اگر مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که جنایات جنگی را مرتکب نشده‌اند پس بنابراین چرا از اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری پرونده‌ای برای تحقیق در این راستا باز کند تا این حد می‌ترسند؟

سفیر فلسطین پس از اینکه سیاست مرگ اعمال شده از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داد، افزود: زندگی مردم ما نیز همانند زندگی هر ملت دیگری با ارزش است.

وی در ادامه اذعان داشت که ملت فلسطین فراتر از اعلام همبستگی به امنیت بین‌المللی احتیاج دارد و همچنین افزود: رهبران فلسطین در پی یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز جهت پایان دادن به این اقدامات تجاوزگرانه می‌باشند.

آرژانتینی‌ها پیشتر نیز در شکایتی علیه رژیم صهیونیستی خواستار تحریم و وادار کردن این رژیم به دادن شهرک‌های مسکونی به بیش از هزار خانواده‌ای که در پی حملات 50 روزه خانه‌های خود را از دست داده‌اند شده بودند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها