همان طور که انتظار می‌رفت مخالفان بحرینی انتخابات پارلمانی پیش‌رو در این کشور را که در بیست و دوم نوامبر (اول آذر) برگزار می‌شود، تحریم کردند.
کد خبر: ۷۲۴۰۷۷

به گزارش فارس، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین طی سخنانی در مسجد امام جعفر صادق (ع) واقع در منطقه «القفول» تحریم رسمی انتخابات 2014 بحرین از سوی گروه‌های مخالف این کشور را اعلام کرد. وی تاکید کرد: چنانچه اوضاع به همین روال پیش برود و توافقی سیاسی بین معارضان و حاکمیت مبنی بر اجرای اصلاحات روشن صورت نگیرد، بنده به عدم مشارکت در این انتخابات دعوت می‌کنم.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که پادشاه بحرین در یکم مهرماه با صدور فرمان پادشاهی، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی را تعیین کرد. به‌دنبال اعلام این دستور، مخالفان آن را تثبیت استبداد و خودرأیی پادشاه اعلام کردند. این در حالی است که فشارهای مقامات دولتی علیه مخالفان و فعالان بحرینی همچنان ادامه دارد. در این باره، دادستانی کل بحرین پنجشنبه نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را به علت توهین به وزارت کشور و توصیف آن به عنوان «کانون اصلی گروهک‌های تروریستی»، بازداشت کرد. براساس این گزارش، نبیل رجب از پنجشنبه به مدت یک هفته به منظور بازجویی بازداشت شده است. رجب چند ماه پیش پس از حبس دو ساله از زندان‌ها آزاد شده بود. در واکنش به این اقدام مقامات منامه، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات بحرین خواست نبیل رجب را هرچه زودتر از بازداشتگاه آزاد کنند. سازمان عفو بین‌الملل اتهامات وارده به نبیل رجب را به‌مثابه ضربه خطرناکی به آزادی بیان در بحرین خواند و تاکید کرد که چنین اتهامی تلاش‌های مسئولان برای بستن دهان مخالفان را تقویت می‌کند.

در این میان، مقامات بحرینی برای سرپوش گذاشتن روی اقدامات خود، مخالفان این کشور را متهم به ارتباط با مقامات جمهوری اسلامی می‌کنند. در تازه‌ترین این ادعاها، روزنامه الوطن، وابسته به دیوان پادشاهی بحرین از دیدار دیپلمات‌های سفارت ایران در منامه با شیخ عیسی قاسم، مرجع شیعیان این کشور خبر داد. در واکنش به این ادعا، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم دیروز در خطبه‌های نمازجمعه تاکید کرد که چنین خبری دروغ است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه نیز با انتشار بیانیه‌ای خطاب به سردبیر روزنامه الوطن نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌‌کند خبر صفحه نخست روزنامه الوطن تحت عنوان «مشورت دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم به‌منظور تصمیم‌گیری درباره انتخابات» دروغ و عاری از صحت است و تاکید می‌کند که هیچ‌گونه دیداری بین دیپلمات‌های این سفارت و جناب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها