پاکسازی روستاهای دیاله از تروریست‌های داعش

منابع ارتش عراق می‌گویند موفق شده‌اند 16 روستا از توابع استان دیاله را پاکسازی کنند. به گفته این منابع، در این درگیری‌ها دست‌کم صدعضو گروه تروریستی تکفیری داعش کشته شده و حدود 50 بمب کارگذاشته شده نیز خنثی شده است.
کد خبر: ۷۲۳۱۷۴
پاکسازی روستاهای دیاله از تروریست‌های داعش

به گزارش ایلنا و به نقل از السومریه نیوز، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش عراق در این عملیات 25 خودروی زرهی وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرد و 125 خانواده آواره شده در پی حملات تروریست‌ها را به محل سکونت خود بازگرداند. نیروهای پیاده نظام و لشکر4 واکنش سریع عراق با مشارکت نیروهای مردمی منطقه، همچنان به عملیات پاکسازی تمام مناطق استان دیاله از وجود تروریست‌های داعش ادامه می‌دهند.

در یک خبر دیگر، به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای کرد پیشمرگه اعلام کردند پس از درگیری با نیروهای داعش کنترل شهر «ربیعه» واقع در غرب موصل را به دست گرفته‌اند. به گزارش این منبع، ابوبکر الشیشانی، والی گروه تروریستی داعش در دیاله نیز در حمله نیروهای ارتش عراق کشته شده است. گفته می‌شود پیشمرگان کرد اکنون مشغول جنگ در مرکز ربیعه هستند. این شهر در یکصد کیلومتری شمال موصل، دومین شهر عراق، قرار دارد. پیشمرگان کرد با حمایت حملات هوایی، به شهر زمار حمله کردند که حدود 60 کیلومتری موصل و در جوار دریاچه سد موصل قرار دارد. این حمله هوایی توسط هواپیماهای جنگی ارتش عراق صورت گرفته است. این درحالی است که هواپیماهای ائتلاف، بویژه هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی نیز طی روزهای گذشته حملات هوایی خود را بر ضد تاسیسات گروه داعش ادامه می‌دهند.

در همین حال اعلام شد تروریست‌های داعش بیش از 240 (بعضی منابع این تعداد را 600 نفر اعلام کرده‌اند) نظامی ارتش عراق را در شهر الرمادی محاصره کرده‌اند. منابع عراقی می‌گویند: اگر اقدامی برای نجات سربازانی که در محاصره داعش هستند صورت نگیرد، ممکن است فاجعه دیگری رخ دهد و این افراد در معرض کشتار جمعی قرار گیرند. دریک خبر دیگر دفتر هماهنگ‌کننده اموربشر دوستانه سازمان ملل در عراق اعلام کرد از میان 8/1 میلیون عراقی که به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند 850 هزار نفر به اقلیم کردستان عراق رفته و طبق آمارها استان الانبار دومین منطقه‌ای است که تعداد زیادی از نیازمندان عراقی را در خود جای داده است. منابع عراقی می‌گویند دو استان الانبار و دهوک در تامین مواد غذایی، بهداشت و پناه دادن به آوارگان نسبت به دیگر استان‌های عراق با مشکل بیشتری روبه‌روست.

انفجارهای پراکنده

اخبار مربوط به درگیری نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش درحالی منتشر می‌شود که روز گذشته یک رشته انفجارهای خونبار در استان‌های کربلا، بغداد، بابل و کرکوک به وقوع پیوست. به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از یک نیروی پلیس عراق، در انفجارهای دیروز در بغداد، شش نفر کشته و 17نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار به صورت یک بمب کاشته شده کنار جاده‌ای در ناحیه «المشاهده» در شمال بغداد به وقوع پیوست. در انفجار بمب دیگری نزدیک یکی از محله‌های تجاری در منطقه «اور» در شرق بغداد نیز سه نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند. همچنین انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شهر کربلا ده کشته و هشت زخمی به جا گذاشت و پس از مدتی دو خودروی بمبگذاری شده دیگر شهر «حله» را به لرزه درآورد. بر اساس آمار اولیه در این انفجار نیز حداقل 15 نفر زخمی شدند. این انفجار‌ها اغلب در محلات شیعه‌نشین رخ داده است.

خبرهای عراق درحالی منتشر می‌شود که منابع عربی می‌گویند درگیری‌ها دراطراف شهر کوبانی نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه نیز همچنان ادامه داشته و داعش حلقه محاصره خود را در این شهر تنگ‌تر کرده است. به گزارش خبرنگار الجزیره انگلیسی، ارتش ترکیه نیز تانک‌ها و نیروهای بیشتری را در مناطق مرزی مشترک با سوریه مستقر کرده است. تشدید حملات به شهر کردنشین کوبانی در سوریه خشم مردم مناطق مرزی ترکیه را برانگیخته است و ساکنان کرد مناطق مرزی ترکیه معتقدند دولت این کشور برای جلوگیری از قتل عام مردم کوبانی به​دست نیروهای داعش هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. شهر کردنشین کوبانی در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد و ازچند روز پیش تاکنون عرصه درگیری‌ها مردم محلی و تروریست‌های داعش است. با وجود این‌که تاکنون چند بار هواپیماهای ائتلاف مواضع تروریست‌ها را بمباران کرده است، اما داعشی‌ها همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
لعنت خدا بر داعش و حامیانش

نیازمندی ها