مدیریت آب انتقالی از سرشاخه​های دز به استان قم واگذار شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از واگذار شدن مدیریت آب انتقالی از سرشاخه‌های دز به استان قم خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۷۵۹

به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی افزود: با موافقت، وزیر نیرو قرار شد که مدیریت آب انتقالی از سرشاخه‌های دز به استان های قم و اصفهان به قم واگذار شود.

وی گفت: اگر مدیریت آب انتقالی به قم داده نمی‌شد، آب در بالادست به میزان بیشتر از حد مجاز برداشت می‌شد و چیزی از آب به اهالی قم نمی‌رسید.

نماینده مردم قم گفت: همچنین قرار بر آن شد که یک خط لوله 1200 میلی‌متری از سلفچگان به سمت ساوه برود و از این خط لوله دو خط لوله 100 میلی‌متری، آب را به بخش‌های جعفریه و خلجستان قم ببرد.

وی اظهار کرد: در جلسه مجمع نمایندگان قم نیز در‌باره الحاق شهرهای دلیجان و محلات به قم بحث و تبادل‌نظر و قرار بر آن شد که مذاکرات لازم از سوی نمایندگان با وزیر کشور برای الحاق این دو شهر به استان قم انجام شود.

وی با بیان این‌که مردم شهرهای دلیجان و محلات علاقه زیادی به پیوستن به استان قم دارند، گفت: دلیجان و محلات در مسیر خط لوله انتقال آب سرشاخه‌های دز به قم قرار دارد و الحاق این دو شهر باعث می‌شود که حوزه قضایی و انتظامی این دو شهر به قم اضافه شده و نظارت استان بر خارج شدن آب از مسیر اصلی‌اش قوی‌تر شود.

امیر‌آبادی بیان کرد: با اضافه شدن محلات و دلیجان به قم، مساحت سرزمینی این استان دو برابر می‌شود و این در حالی است که فقط 60 هزار نفر به جمعیت استان قم اضافه خواهد شد. وی در‌باره الحاق شهرهای ساوه و تفرش به قم نیز گفت: الحاق این دو شهر در اولویت ما نیست، اما نمایندگان این شهرها و اهالی آنها می‌توانند راسا اقدامات خود را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها