وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از کارگاه ساخت آزادهراه قم ـ گرمسار با اشاره به اینکه این طرح تا زمستان امسال بهرهبرداری خواهد شد، افزود: تصمیم ما این است که هیچ طرحای را بدون ایمنی کامل از پیمانکاران تحویل نگیریم.
عباس آخوندی با اشاره به اینکه در بهرهبرداری از طرحها عجلهای وجود ندارد، گفت: آنقدر تحمل میکنیم تا آزادراه قم ـ گرمسار صددرصد تکمیل شده و تمام جزئیات از جمله علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل از راه دور، خطکشیها و گاردریل آماده شود تا سازمان راهداری بتواند مسئولیت بهرهبرداری از آن را بهعهده بگیرد.
وی از پیمانکار این طرح خواست تامین جزئیات مربوط به ایمنی این راه مانند گاردریل و سیستم کنترل از راه دور را از الان آغاز کند.
وی با اشاره به اینکه بجز ایمنی، زیبایی و منظر آزادراه هم مهم است، ادامه داد: پیمانکار باید با مشاور معماری و شهرسازی بهمنظور ارتقای زیبایی منظر آزادراه همکاری کند.
وی با اشاره به اینکه به مفهوم معماری راه تاکنون توجهی نشده، اظهار کرد: این اصطلاح باید در ادبیات وزارت راه و شهرسازی وارد شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالبات پیمانکار این طرح تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیات دولت میتوان مطالبات و بدهیهای پیمانکاران را تهاتر کرد و به این وسیله بخش مهمی از مطالبات تامین میشود.
وی افزود: طرح آزادراه قم ـ گرمسار بخش عمدهای از ترافیک تهران را منحرف میکند.
به گفته آخوندی، این جاده یکی از راههای مهم اتصال جنوب و جنوبغرب کشور به سمت شمالشرق کشور است. علاوه بر این با راهاندازی این آزادراه محیطزیست تهران نیز مصون میماند و شاهد صرفهجویی در مصرف انرژی و آسایش مسافران خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح 85 کیلومتر مسیر جنوب و جنوبغرب کشور به سمت مشهدالرضا و شمالشرق کاهش یافته است، بهطوری که مسیر برای خودروهای سواری 1.5 ساعت و خودروهای سنگین 2.5 ساعت کوتاهتر نسبت به گذشته میشود.
وی به طرح احداث کمربند جنوبغربی تهران نیز اشاره کرد و افزود: پس از تصویب این طرح در هیات دولت آماده احداث این کمربندی خواهیم بود تا به آزادراه قم ـ گرمسار متصل شود./ مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد