مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از ایجاد 29 مرکز عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و گفت: سازمان میادین با همکاری شهرداری مناطق 22 گانه و با افزایش مراکز عرضه بهداشتی دام در این ایام در سطح شهر تهران از بروز مخاطرات حاصل از انتشار بیماری‌های دام به انسان در شهر جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۱۰۶۷

به گزارش ایسنا، سیداحمد صفوی با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان درباره طرح جهادی عرضه بهداشتی دام، افزود: بیش از 200 مرکز غیرمجاز عمدتا فرصت‌طلب در سطح شهر تهران به سودجویی و عرضه غیرمجاز دام می‌پردازند که در روز عید قربان تعداد این مراکز بیشتر خواهد شد و همین امر باعث انتشار بسیاری از آلودگی‌ها، بیماری‌ها و بروز انواع مسائل زیست محیطی در سطح شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره حضور 230 دامپزشک که در روز عید قربان دام را قبل از کشتار معاینه و لاشه دام را نیز پس از کشتار بازرسی می‌کنند، توضیح داد: رعایت موازین بهداشتی در این مراکز برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قابل توجه است همچنین با کنترل ترازو و تعبیه ترازوهای شاخص دیجیتال در این مراکز از بروز تخلفات احتمالی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این مراکز، پرداخت غرامت به شهروندان در قبال بخش‌های ضبطی در لاشه است به نحوی که در صورت تشخیص دامپزشکان مبنی بر عدم امکان استفاده از بخشی یا کل لاشه دام، مبلغ خسارت محاسبه و به شهروندان پرداخت خواهد شد.

صفوی درباره حضور 17 ناظر ذبح شرعی که به تعداد جایگاه‌های عرضه دام در روز عید در مراکز برای نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: برای اولین بار 17 روحانی مبلغ نیز در قالب طرح نسیم بهشت در جایگاه‌های فرهنگی برای پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها