منابع خبری از هلاکت ده‌ها نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق به دنبال حملات نیروهای ارتش این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۸۷۵۷

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در منطقه الفاضلیه در جرف الصخر واقع در شمال بابل، 23 نفر از عناصر مسلح از جمله یکی از سرکرده‌های آنها در درگیری با ارتش عراق به هلاکت رسیدند. این شبکه افزود: در موصل نیز بر اثر حملات هواپیماهای عراقی به مواضع گروه داعش در منطقه حمام العلیل 40 نفر از عناصر آن به هلاکت رسیدند و شمار دیگری نیز زخمی شدند. این شبکه افزود: در حملات هوایی ارتش عراق در شمال فلوجه نیز ده نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

در همین حال، منابع امنیتی در عراق اعلام کردند نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی صبح دیروز با حمله به مواضع گروهک تروریستی داعش در شمال شهر حله، صد کیلومتری جنوب بغداد، موفق شدند 17 تروریست را به هلاکت برسانند و هفت نفر دیگر را مجروح کنند.

همزمان با حملات نیروهای عراقی، جنگنده‌های آمریکایی نیز برخی از مواضع داعش را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، جنگنده‌های آمریکایی در حملات جدید خود به مواضع گروه داعش در عراق یک پایگاه آموزش نظامی این گروه در جنوب شرق موصل را هدف قرار دادند که موجب ویرانی دو ساختمان داعش و منهدم کردن تجهیزات و خودروهای زرهی این گروه شد.

از سوی دیگر، دفتر فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد روز گذشته جنگنده‌های رافائل این کشور نخستین حملات خود را علیه یک انبار مهمات در شمال شرق عراق انجام دادند که به گفته این منبع کاملا موفقیت‌آمیز بوده است. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده است: طی چند روز آینده نیز جنگنده‌های فرانسوی حملات هوایی بیشتری را علیه داعش در عراق انجام خواهند داد. این حملات علیه مواضع داعش در حالی صورت می‌گیرد که نقاط مختلف بغداد روز پنجشنبه شاهد حملات خمپاره‌ای و چند انفجار بود. به گزارش فارس، تروریست‌ها روز پنجشنبه یک خودروی بمبگذاری را نزدیکی قهوه‌خانه‌ای در منطقه الکاظمیه در شمال بغداد منفجر کردند که در اثر آن 12 نفر کشته و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند. منابع امنیتی عراق نیز گزارش دادند که پنجشنبه‌شب انفجار دیگری در منطقه کاظمیه در نزدیکی میدان محمد الجواد و مقابل ساختمان مرکز اطلاعات نظامی رخ داد که در پی آن 28 نفر کشته و 87 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها