روزنامه خندان

این مطلب کاملا «سیاسی» است

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۱۸۴۶۱
این مطلب کاملا «سیاسی» است

سیاست روز : این مطلب کاملا "سیاسی" است

رئیس هیات مدیره پرسپولیس: من در میدان فوتبال نبودم چون میدان جنگ را جای مهم‌تری می‌دانستم.
منظور از "جنگ" در عبارت بالا کدام یک از این گزینه هاست؟
الف) جنگ کازرون و ممسنی
ب) جنگ ستارگان
ج) جنگ جهانی دوم
د) جنگ هیات مدیره پرسپولیس با علی دایی
حمیدرضا سیاسی: الان هم با "دایی" اختلافی ندارم.
به نظر شما آقای رئیس با کدام یک از گزینه‌های زیر اختلاف دارد؟
الف) مادر هوگو چاوز
ب) عمه رهبر کره شمالی
ج) با یک فامیل دور
د) ننجون
علیرضا رحیمی: در باشگاه پرسپولیس بودیم که "سیاسی" رفت در اتاق و با تلفن همراهش زنگ زد سپس آمد گفت دایی باید برکنار شود.
به نظر شما کسی که پشت خط بود کدام یک از جملات زیر را به آقای سیاسی گفته است؟
الف) سیاسی جون! یک نوک پا می‌رم دست به آب و بر می‌گردم. برگشتم "علی دایی" رو نبینم‌ها!
ب) حمید جون! زود برگرد و یک سطل هم ماست بخر سر راه!
ج) سلام عمو جون! دایی رو برکنار نکنی دیگه دوست ندالم ... بوس بوس
د) هر سه مورد فوق صحیح است!!

شرق: دیگر پلک زدی

مریضی را سوار آمبولانس کرده بودم و داشتم می‌رفتم که یکهو گفت: ببین داداش، اگر پلک بزنی، دچار تفاوت فرهنگی می‌شویم. گفتم: جان؟ اگر پلک بزنم؟ خب عزیز من، آدم در هردقیقه 10بار پلک می‌زند. مریض گفت: داداش خلاصه پلک زدی نزدی‌ها. نگفتی نگفتم.

گفتم: ببین یک جوک قدیمی بود با همین فرمولی که شما می‌گویی. درواقع معلوم است شما به رانندگی فرمول‌یک اعتقاد داری. مریض گفت: پلک زدی؟ گفتم:‌ای‌بابا. شما با آن آقایی که در استخر برزیل دچار تفاوت فرهنگی شده بود، فامیلی؟ گفت: بله. ایشان استاد من بود. البته حوزه فعالیت تفاوت فرهنگی ایشان عرصه دیپلماتیک و بین‌المللی است.

درواقع ایشان اعتقاد به مذاکره ندارند، اما بلدند سر صحبت را باز کنند. گفتم: نکند با آن آقا هم نسبت ‌داری که هفته پیش در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی رفته بوده آخر بازی با آن دخترک داوطلب عکس یادگاری بگیرد.مریض گفت: بله. ایشان هم از پیشکسوتان، نام‌آوران هستند که اخلاق ورزشکاری‌اش زبانزد همه است. به نظر من ورزشکاران ما باید او را الگوی خود قرار دهند و ببینند آقای مربوطه دست به چه‌کاری می‌زند، آنها هم پشت دستش دست بزنند.

گفتم: خوشبختانه الان به جایی رسیده‌ایم که تفاوت فرهنگی تبدیل به یک فرهنگ شده. چندوقت پیش هم یک ناظم مدرسه با بچه‌ها تفاوت فرهنگی پیدا کرده بود. چندوقت قبل هم یک مربی مدرسه فوتبال تفاوت فرهنگی‌ پیدا کرده ‌بود. ما فقط نمی‌دانیم چه اصراری است این تفاوت فرهنگی را صادر کنند؟ حالا اگر برزیل و کره‌جنوبی با فرهنگ ما آشنا نشوند نمی‌شود؟ مریض گفت: پلک زدی؟ گفتم: برو بابا. با توجه به اینکه الان تفاوت فرهنگی فرهنگ شده، الان آدم نمی‌داند آدم فرهنگی می‌بیند باید در برود یا بایستد.

مریض گفت: اتفاقا من هم به فرهنگ علاقه‌مند شدم. چطور است با شما کار فرهنگی را شروع کنم؟ گفتم: برو بابا. از فرهنگ چندهزارساله ما جز خودمان هیچ‌کجای جهان درست‌وحسابی خبر ندارد، بعد از تفاوت فرهنگی چندساله‌مان همه‌جای دنیا باخبر شدند. بعد چون من یک آریایی اصیل هستم که در هیچ‌کجایی هم شعبه ندارم، به حال وضعیت فرهنگی تاسف خوردم و بغض کردم و چشم‌هام را بستم که گولی اشک از چشم‌هام سر نخورد پایین، که مریض مربوطه که معلوم بود واقعا مریض است، گفت: دیگر پلک زدی.

کیهان : قوطی(گفت و شنود)

گفت: روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است، رهبر ایران با گفتن «نه» به دعوت آمریکا برای شرکت در «ائتلاف مبارزه با داعش» این ائتلاف را در اولین نشست آن در پاریس با شکست روبرو کرد.
گفتم: روزنامه نیویورک‌تایمز هم نوشته است؛ اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای که نظر آمریکایی‌ها در مورد مبارزه با داعش را باعث تفریح دانسته بود، اجلاس پاریس را نابود کرد.
گفت: پایگاه خبری اخبارالیوم نوشته است؛ رهبر ایران بسیار هوشمند و توانمند است و می‌داند که داعش مترسک آمریکاست و آمریکا در پی مبارزه با آن نیست.
گفتم: روزنامه ایندیپندنت هم به دعوت آمریکا از ایران برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش اشاره کرده و نوشته است؛ آمریکا باید می‌دانست که ایران نشان داده است برای مبارزه با داعش نیازی به دیگران ندارد.
گفت: بعد از شکست اجلاس پاریس سخنگوی کاخ‌سفید گفته است؛ اگر راهبرد اوباما در ائتلاف برای مبارزه با داعش شکست بخورد، آمریکا ممکن است به خاورمیانه لشکرکشی کند!
گفتم: بدجوری سوخته! یارو افتاده بود توی جوب برای اینکه ضایع نشه صدای قوطی در می‌آورد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها