رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد

فوت 12 زائر در حج امسال

اکنون زائران ایرانی در ۵۶ اقامتگاه اسکان داده شده‌اند

اعزام 26 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت، از اعزام حدود 26 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی از آغاز عملیات اعزام حجاج ایرانی به حج 93 تاکنون و نیز فوت یکی از زائران هموطن خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۳۵۹

مهدی شهسواری افزود: از مجموع 26 هزار زائری که عازم عربستان سعودی شده‌اند، نزدیک به ده هزار نفر مدینه منوره را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: اعزام زائران مدینه بعد نیز از سه‌شنبه گذشته آغاز شده و زائران مدینه بعد مستقیم عازم مکه مکرمه می‌شوند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت یادآور شد: تاکنون بجز یک فوتی، مشکل خاصی وجود نداشته و حجاج ایرانی از نظر سلامت جسمی و روحی در شرایط خوبی قرار دارند.

شهسواری درباره زائر فوت‌شده عنوان کرد: این فرد از بانوان زائر بود و حدود 50 سال داشت که به‌دلیل برخی بیماری‌های قبلی حدود پنج روز پیش فوت کرد.

فعالیت پزشکان ایرانی در ۵۶ هتل مکه‌ مکرمه

مدیر بیمارستان ایرانیان در مکه ‌مکرمه با ارائه گزارشی از خدمات پزشکی زائران در این شهر مقدس از فعالیت شبانه‌روزی مراکز درمانی خبر داد و گفت: اکنون زائران ایرانی در ۵۶ اقامتگاه اسکان داده شده‌اند که در همه این هتل‌ها، پزشکان ایرانی برای خدمت‌رسانی به زائران کشورمان حضور دارند.

فاضل شیرخانی ادامه داد: تعداد مراجعات تخصصی تا امروز به درمانگاه‌های مکه، ‌نسبت به سال گذشته کمتر از یکصد مورد بوده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده افزایش یابد.

وی با بیان این‌که تمامی خدمات پزشکی در مکه به صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌شود، افزود: با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در مکه مکرمه،‌ در روزهای آینده تعداد مراجعات به درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی حج و زیارت افزایش خواهد یافت.

شیرخانی تاکید کرد: اکنون پنج درمانگاه زنان در مکه مشغول فعالیت است که با افزایش تعداد زائران، ساعت کاری آنها نیز افزایش می‌یابد تا پزشکان عزیز خدمات بهتری به زائران ارائه کنند. وی به بستری‌ شدن دو زائر به علت شکستگی پا در بیمارستان و ترخیص آنها اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون نیز یک زائر ایرانی در بیمارستانی در مکه، تحت مراقبت قرار دارد.

روادید تمامی حجاج ایرانی صادر شد

رئیس سازمان حج و زیارت از صدور روادید برای تمامی حجاج ایرانی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 300 زائر انصرافی جایگزین و برای آنها روادید اخذ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سعید اوحدی از صدور بیش از 64 هزار روادید برای زائران ایرانی حج تمتع 93 خبر داد.

وی افزود: تعداد محدودی از زائران انصرافی یا افرادی که به هر دلیلی موفق به خروج از کشور نشده‌اند، جایگزین شده و برای این گروه هم که تعدادشان کمتر از 40 نفر بوده، تا انتهای هفته روادید اخذ خواهد شد.

دومین دعای کمیل زائران ایرانی امشب در مدینه برگزار می‌شود

دومین دعای کمیل جمعی زائران ایرانی با حضور بیش از 13 هزار زائر ایرانی حاضر در مدینه منوره امشب در جوار حرم مطهر حضرت رسول(ص) و ائمه بقیع(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسین مظفر، معاون هماهنگی تبلیغات و امور رسانه بعثه رهبری افزود: دومین دعای کمیل جمعی از زائران ایرانی حاضر در مدینه منوره، امشب در جوار حرم مطهر حضرت رسول(ص) و قبرستان بقیع برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: این مراسم باشکوه با حضور بیش از 16 هزار زائر ایرانی حاضر در مدینه منوره ساعت 22 به وقت ایران در بین‌الحرمین مدینه منوره برگزار خواهد شد. معاون هماهنگی تبلیغات و امور رسانه بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: براساس هماهنگی‌های بسیار خوب بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، اولین دعای کمیل زائران ایرانی شب جمعه هفته گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم که با حضور عاشقان کوی دوست (زائران مدینه قبل) در بین‌الحرمین مدینه منوره برگزار می‌شود از شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه اول و شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها