یکی از رویکردهای اساسی صداوسیما در سال‌های اخیر، افزایش شبکه‌های تلویزیونی در جهت پوشش سلایق همه مخاطبان در همه سطوح بوده تا بتواند دامنه نفوذ خود در میان همه مردم ایران را بالا ببرد و با ایجاد شبکه‌های مختلف و ساخت برنامه‌های متناسب با تمام مردم جامعه هر نوع سلیقه‌ای را اغنا کند. شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای سرگرم ساختن مخاطب و جلب رضایت سلایق مختلف دست به تولید و تامین طیف وسیعی از برنامه‌ها می‌زنند تا گوی رقابت را از دیگران بربایند.
کد خبر: ۷۱۷۹۹۷

یکی از این شبکه‌ها، شبکه نمایش است که به پخش فیلم اختصاص دارد. فیلم‌هایی که یا خاطرات ما را زنده می‌کنند یا ما را به دنیای فانتزی و خیالی سینمای روز دنیا می‌برد. سینمایی که همیشه دوستداران خاص خود را دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

البته بحث این مقال توجه به این نکته نیست که خوب است فیلم‌های زیادی به نمایش درمی‌آید، بلکه مساله این است که توجه به سلایق مختلف نیز در این شبکه گنجانده شده است. شبکه نمایش در تابستان امسال بخش سینما کلاسیک را به جدول پخش خود اضافه کرد که در آن به سینمایی پرداخته شد که مورد وثوق بسیاری از مخاطبان حرفه‌ای سینماست و نمایش فیلم‌هایی چون «مردی برای تمام فصول»، «دوئل»، «قوش»، «توت‌فرنگی‌های وحشی»، «12 مرد خشمگین»، «الیورتویست»، «بیلی باد»، «جدا افتاده»، «مرد سوم»، «قاتلین پیرزن»، «یادداشت‌های کوئیلر»، «گرگ‌نمای لندن»، «چراغ گاز»، «زندگی شگفت‌‌انگیز»، «دسته سیسیلی‌ها»، «نفس دوباره»، «سامورایی»، «باهر طلوع می‌میرم»، «گروه لاوندرهیل»، «ریو براوو»، «ال دورادو»، «ریو لوبو»، «هاتاری»، «خوب، بد، زشت»، «به خاطر یک مشت دلار» و «به خاطر چند دلار بیشتر»، «به من میگن هیچکس»، «این گروه خشن» و «صلیب آهنین» توانست توجه علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی سال‌های دور را به خود جلب کند.

اما در کنار این فیلم‌ها ساعت 15، شبکه نمایش فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان، ساعت 17 فیلم‌های سینمای هند، ساعت 19 فیلم‌های دهه 60 و 70 سینمای ایران، ساعت 23 فیلم‌های حادثه‌ای و ساعت 21 هم فیلم‌های یک سینماگر خاص را در کنداکتور خود قرار داده است.

در این میان توجه به علاقه‌مندان سینماهایی که شاید بخشی از مخاطبان را شامل شود از نکات بارز سیاست‌های این شبکه است. این شبکه برای احترام به مخاطبانی که شاید از دیدن فیلم‌های سنگین و داستان‌‌های خاص‌پسند خسته می‌شوند اقدام به پخش فیلم از سینماهای عامه‌پسند کرده است. پس سینمادوستانی که به سینمای هند یا سینمای کودک یا سینمای دوست‌‌داشتنی دهه‌های گذشته کشورمان علاقه دارند می‌توانند از ساعت 15 مشتری این شبکه تلویزیونی باشند و روز خود را با دیدن آنچه که دوست دارند سپری کنند.

مجید احمدی‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها