فریدون جیرانی ساخت سریال تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» را در لوکیشنی در خیابان یوسف‌آباد تهران به تهیه‌کنندگی کمال طباطبایی و سفارش گروه سریال‌های شبکه یک آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۱۷۵۵۹
«تعبیر وارونه یک رویا»، سریالی برای شهدای هسته‌ای

تصویربرداری سریال «تعبیر وارونه یک رویا» در آپارتمانی در خیابان یوسف‌آباد آغاز شده و بازیگران این سریال جلوی دوربین مرتضی غفوری، تصویربردار این سریال رفتند و بازی خود را شروع کردند.

این سریال با نام قبلی «خانه امن» درباره ترور دانشمندان هسته‌‍‌‌ای ایران است. تعبیر وارونه یک رویا داستان جاسوسی پیچیده‌ای دارد و قصه در خارج از ایران شروع و به داخل ایران کشیده می‌شود.

یک مامور امنیتی کشور از طرف یکی از منابع و رابط‌های خود در خارج از ایران متوجه می‌شود قرار است یکی از دانشمندان نامدار هسته‌ای کشور را ترور کنند اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و داستان آنقدر پیچیده می‌شود که گره و تعلیق‌های زیادی ایجاد می‌کند. این ماجراها باعث می‌شود تا زندگی مامور امنیتی هم تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

پیگیری عملیات ترور که به شکست می‌انجامد، ماجراهای پیچیده جاسوسی را شکل می‌دهد که سرانجام مخاطب با یک ترور دیگر روبه‌رو خواهد شد.

داستان این سریال را فریدون جیرانی نوشته و همزمان با تصویربرداری، مشغول نگارش آن است. سیدکمال طباطبایی، دلیل تغییر نام این سریال را تغییر داستان دانست و در این باره توضیح داد: ابتدا خانه امن کاملا پلیسی بود، ولی در قصه جدید موضوع ملودرام خانوادگی نیز به آن اضافه و داستان آن پلیسی، جاسوسی و خانوادگی شد. بخشی از داستان این سریال به مجموعه‌ها و سایت‌‎های هسته‌ای ایران اختصاص دارد و خرابکاری‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که کشورهای بیگانه و سازمان‌های جاسوسی قصد انجام آن را دارند.

این سریال قرار است پاییز امسال روی آنتن شبکه یک سیما برود. امیر جعفری، داریوش ارجمند، پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نیز به‌عنوان بازیگران با این پروژه قرارداد بسته‌اند. این اولین تجربه همکاری جعفری با جیرانی محسوب می‌شود.

امیر جعفری نقش اصلی سریال یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کارشناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به‌عهده دارد. پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نیز دیگر نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کنند. این سریال دو بازیگر جوان به نام‌های نیما نادری و آزاده سدیری را نیز معرفی خواهد کرد، این دو نقش جوانانی را بازی می‌کنند که بار ملودرام سریال را بر دوش خواهند داشت.

الهام کردا و فرزین صابونی، دیگر بازیگران این سریال هستند. تعبیر وارونه یک رویا در ۲۰ قسمت 50 دقیقه‌ای و به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی در گروه سریال‌های شبکه یک سیما تولید خواهد شد. جیرانی پیش از این در تلویزیون ساخت سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را در کارنامه خود دارد که سال ۸۷ از شبکه دو به نمایش درآمد. فیلم‌های «زندگی دوگانه فیروز»، «من مادر هستم»، «قصه پریا»، «پارک وی» و... از آخرین ساخته‌های سینمایی این کارگردان محسوب می‌شود.

لوکشین‌های این سریال در تهران، مشهد و مرز آستاراست. طباطبایی، تهیه‌کننده این سریال همچنین با اشاره به این نکته که بخش‌هایی از سریال در خارج از ایران تصویربرداری خواهد شد، گفت: با مشورتی که با وزارت امور خارجه داشته‌‌ایم تاکنون از چند کشور از جمله ترکیه، ارمنستان، اوکراین و مجارستان بازدید کرده‌ایم تا لوکیشن‌های مورد نظر را بیابیم که از میان این کشورها مجارستان به دلیل نزدیکی فضا و لوکیشن‌ها در اولویت قرار دارد.

فریدون جیرانی سال 1351 با حضور در نمایش عصمت، فعالیت هنری خود را آغاز کرد. جیرانی سال 1352 به عضویت سینمای آزاد مشهد درآمد و فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای را سال 1360 با نوشتن فیلمنامه فیلم «آفتاب‌نشین‌ها» به کارگردانی مهدی صباغ زاده تجربه کرد.

/Media/Image/1392/02/22/635039529828058262.jpg

در کارنامه هنری فریدون جیرانی علاوه بر تهیه‌کنندگی، فیلمبرداری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، مجریگری در تلویزیون و فعالیت در مطبوعات به چشم می‌خورد.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: تدوین بهرام دهقان، طراح صحنه بابک کریمی، طراح لباس شیده محمودزاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری ناصر انتظاری، عکاس امیر عابدی، مدیرتولید شاهین شهباززاده و مدیر تدارکات حمیدرضا سرپیران. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها