مدیرکل محیط‌زیست استان البرز گفت: در روزهای تعطیل، میزان تولید روزانه زباله در جاده چالوس پنج برابر می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۶۴۲

حسین محمدی افزود: در منطقه جاده چالوس هر روز به طور میانگین پنج تن زباله عادی تولید می‌شود که این میزان تولید زباله به نسبت وسعت این منطقه از حد استاندارد بیشتر است.

وی گفت: در روزهای تعطیل که حجم مسافران به این منطقه افزایش می‌یابد، شاهد افزایش پنج برابری تولید زباله در این مناطق هستیم که بدون شک بخشی از این زباله‌ها نیز در فضای آزاد رها می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز خاطرنشان کرد: هرچند بخشداری آسارا به‌صورت روزانه نسبت به جمع‌آوری زباله‌های این منطقه اقدام می‌کند، اما به علت این‌که بیشتر زباله‌های تولیدی جاده چالوس را مسافران تولید می‌کنند، جمع‌آوری این حجم از زباله با مشکلاتی همراه است.

محمدی ادامه داد: هر چند سطل‌های زباله‌ در حاشیه رودخانه کرج و در مسیر عبوری مسافران نصب شده، اما باز برخی مسافران بدون توجه به این سطل‌ها، زباله‌های خود را در فضای باز رها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله‌ها در این منطقه به‌هزینه و صرف زمان زیادی نیاز دارد، چون این زباله‌ها در مسیر 70 کیلومتری جاده چالوس و رودخانه کرج پراکنده شده‌اند. محمدی یادآور شد: فرهنگ دوستی با محیط‌زیست و رها نکردن زباله در طبیعت باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود که در تحقق آن رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه تأثیر بسزایی دارد.‌/‌ ایسنا

تالاب‌های نقده میزبان 1000 درنای خاکستری

بیش از یک هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب‌های شهرستان نقده در آستان آذربایجان غربی فرود آمدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این درناها مهمان تالاب‌های سلدوز، حسنلو، آق‌قلعه، درناگلی و سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه هستند.

فرامرز سفری افزود: درنا از پرندگان مهاجر است که همه ساله اوایل بهار و اواخر تابستان برای استراحت، تغذیه و تجدید قوا جهت ادامه مهاجرت وارد تالاب‌های این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: زیستگاه این پرندگان نواحی شمال اروپا است که با توجه به سردی تدریجی هوا در این نواحی، اواسط شهریور به عرض‌های جنوبی و شمالی آفریقا مهاجرت کرده و اوایل بهار دوباره به نواحی شمال اروپا بازمی‌گردند.

سفری با بیان این‌که برای حمایت و محفاظت از این پرندگان گشت‌های شبانه‌روزی در این تالاب‌ها برقرار شده است، گفت: شرایط مناسب تغذیه و امنیت حاکم بر این تالاب‌ها موجب شده درناها این منطقه را برای استراحت و تغذیه انتخاب کنند.

در شهرستان نقده، هفت تالاب فصلی و دائم وجود دارد که سالانه بیش از ده هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند. ‌/ ‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها