امین حیایی از سریال «آمین» و نقش متفاوت خود در این سریال پلیسی و همچنین از تاثیر خلق صحنه‌های جذاب با استفاده از بودجه و امکانات سخن گفت و اینکه سینما به دلیل همین دروغ‌ها و جلوه‌های ویژه جذابیت دارد.
کد خبر: ۷۱۶۱۴۱
انتقاد «امین حیایی» از امکانات سریال‌های پلیسی در ایران

امین حیایی با اشاره به سریال «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی که مشغول ایفای نقش در آن است، گفت: «آمین» یک سریال اکشن پلیسی است که به مواد مخدر و گروه‌های قاچاق و مافیایی می‌پردازد و من در این کار نقش نو و متفاوتی داشتم.

وی درباره نقش خود در این سریال توضیح داد: نقش من در این کار بسیار رئال و واقعی است، این شخصیت درواقع جای دو نفر بازی می‌کند تا بتواند در گروهی نفوذ کند که بهتر است باقی داستانش را نگویم. این نقش در سریال و فیلمنامه، شخصیت را منفی نشان می‌دهد و بعد در پی اتفاقاتی شخصیت واقعی این فرد مشخص می‌شود. این شخصیت دو اسم دارد ابتدای داستان با یک اسم مستعار دیده می‌شود اما در اصل حامد نام دارد.

بازیگر «آمین» با تاکید بر حمایت‌ها از چنین ژانری عنوان کرد: در این اثر موسسه ناجی هنر خودش همواره در کنار کار بوده است و ما را حمایت می‌کند چون به هرحال این کار برای خود نیروی انتظامی است و مسلما هرچقدر این پشتیبانی‌ها بیشتر باشد روند به شکل صحیح‌تری از آب درمی‌آید و نتیجه بهتری حاصل می‌شود. هرچقدر در این نوع ژانر هزینه شود و انرژی گذاشته شود شاید ضرورت باشد چون آبروی نیروی انتظامی است.

وی درباره علاقه خود به آثار پلیسی که در ایران ساخته می شود، بیان کرد: من کارهایی را که خودم در آنها نقش بازی کرده‌ام دوست دارم. البته مساله این است که من کارهای ایران را خیلی ندیده‌ام و نمی‌توانم درمورد آنها قضاوت کنم اما بیشتر کارهای آقای فخیم‌زاده و سیروس مقدم را دوست داشته‌ام.

بازیگر فیلم‌های «دایره زنگی» و «سن پطرزبورگ» با اشاره به فیلم و سریال‌هایی که در ایران در ژانر پلیسی ساخته می‌شوند درباره نقاط قوت و ضعف این آثار بیان کرد: بخش اعظمی از آثار پلیسی به امکانات ما بستگی دارند. تا زمانیکه این امکانات موجود باشند می‌توان فیلم پلیسی خوب ساخت چون چنین آثاری نیاز به بدلکاری و حرکات ضربی، اتوموبیل، تصادف، انفجار و ... دارد و اگر قرار باشد این‌ها را از یک فیلم و سریال بگیریم دیگر نمی‌توان آن را پلیسی نامید و جذابیتی ندارد اما متاسفانه همه این موارد هم هزینه‌بر است و خیلی از شرکت‌های خصوصی که در پروژه‌های سینمایی و تصویری سرمایه‌گذاری می‌کنند این هزینه‌ها را نمی‌پذیرند.

بازیگر سریال «ساخت ایران» با اشاره به ویژگی‌های سریال «آمین» بیان کرد: دکورها، طراحی صحنه، جلوه‌های ویژه، در این کار بسیار خوب بود و زحمت فراوانی برایشان کشیده شد. آقای منتظرالمهدی که مسئولیت چنین کارهایی را برعهده دارند گفتگوها و مشورت‌هایی داشتند که چگونه می‌توان این آثار را با خروجی بهتری ساخت چون یکی از سختی‌های پروژه‌های پلیسی درآوردن صحنه‌های اکشن است و زد و خوردها، تصادفات، درگیری‌ها و تعقیب‌های خیابانی نقش زیادی در توفیق چنین آثاری دارند.

بازیگر مجموعه‌های «روزگار جوانی» و «همسایه‌ها» با بیان اینکه در مجموعه «آمین» حدود 80 درصد کار اکشن است، یادآور شد: برآورد اولیه ما برای این کار 4 ماه بود که دارد به هفت ماه نزدیک می‌شود و حتی ممکن است بیشتر هم بشود چون هدف ما در این پروژه این بود که اثری داشته باشیم که تاکنون مثل آن انجام نشده باشد و حالا می‌توان گفت تا اندازه‌ای که امکانات و بودجه فراهم شده کار هم خوب شده است.

این بازیگر تلویزیون و سینمای ایران در واکنش به مقایسه آثار پلیسی که در ایران ساخته می شود و همچنین آثار خارجی عنوان کرد: ما نباید کارهای خود را با آثار خارجی مقایسه کنیم. در بسیاری از آثار آنها حتی فیلمنامه هم وجود ندارد و یا با فیلمنامه‌های تکراری فیلم‌های اکشن خود را می‌سازند اما آنها صحنه‌های جذاب و اکشن خلق می کنند. شما تعقیب و گریز، تصادف واقعی و انفجار می‌بینید و اینها شما را جذب می‌کند.

حیایی که پیش از این در مجموعه نوروزی «خوب، بد، زشت» بازی داشت با تاکید بر اهمیت جلوه‌های ویژه خاطرنشان کرد: سینما از ابتدا هم به خاطر همین دروغ‌ها و جلوه‌های ویژه جذابیت داشت و ما از اینها لذت می‌بریم اتفاقاتی که در زندگی عادی ما رخ نمی‌دهند و به ندرت می‌بینیم. البته در ایران هم به تدریج استفاده از جلوه‌های تصویری به شکل حرفه‌ای در حال شکل گرفتن است اما هنوز جا نیفتاده است.

بازیگر «مهمان مامان» در پایان سخنان خود بیان کرد: ما هم اگر بتوانیم مثل غرب تصویربرداری کنیم و استودیوهایی داشته باشیم که در آنها پرده آبی و پرده سبز استفاده شود، سی‌جی ‌آی کار کنیم، جلوه‌های ویژه و خلاقیت‌های مرتبط را ایجاد کنیم، می‌توانیم آثاری مثل غرب داشته باشیم. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها