به گفته یک کار‌شناس سلامت روان، استفاده مکرر از تلفن همراه علاوه بر آنکه بر خلاقیت، شکوفایی ذهن و اندیشه کودکان تأثیر منفی می‌­گذارد، به علت استفاده مکرر از دکمه­‌های گوشی کودکان بعد از دتی از درد مفاصل و احساس نارحتی در انگشتانشان رنج خواهند بردد.
کد خبر: ۷۱۵۹۶۵
اثر منفی موبایل بر خلاقیت کودکان

جام جم سرا: «راضیه سعید منش» افزود: در بسیاری از مواقع محتویات درون پیامک­‌ها و بلوتوث­‌ها مسائل و اطلاعات نامناسبی دارد که ذهن کودک و نوجوان را درگیر ­کرده و مشغله فکری برای او ایجاد می‌کند. همچنین از آنجا که گوشی­های تلفن همراه قابلیت دارا بودن بازی­های مختلف را در خود دارد کودک یا نوجوان مدت زمان زیادی را سرگرم بازی می‌شود و از دیگر کارهای ضروری خود باز می‌­ماند.

وی با اشاره به اینکه بازی­های رایانه­‌ای همانند بسیاری دیگر از پدیده­‌های عصر فناوری اطلاعات به زندگی افراد ورود پیدا کرده گفت: اگر آن را نادیده بگیریم و فرزندانمان را از این بازی‌ها محروم کنیم حرص و ولع آنان برای دسترسی به این بازی‌ها بیشتر می‌­شود.

کار‌شناس سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان یزد با بیان اینکه اگر در خانه نتوانستند بازی کنند به خانه دوستانشان یا به کافی‌نت­‌ها می‌روند ادامه داد: از سوی دیگر، اگر بخواهیم فرزندانمان را در این زمینه لجام گسیخته به حال خود بگذاریم خطرهای روحی، روانی و جسمی، آنان را تهدید می‌­کند.

وی افزود: والدین و دست اندرکاران امور فرهنگی و آموزشی باید با برنامه­‌ریزی صحیح، راه را برای استفاده صحیح کودکان و نوجوانان از این بازی­‌ها هموار کنند و نظارت جدی والدین بر کار فرزندان با کامپیو‌تر در خانه، خصوصا استفاده از بازی­های رایانه­ای، اعمال شود و فرهنگ استفاده صحیح از بازی­های رایانه­‌ای به فرزندان آموزش داده شود (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها