معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: مطالعات پدیده فرونشست اراضی مجاور تخت‌جمشید و نقش رستم و دشت مرودشت در دستور کار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۱۵۷۸۸

به گزارش مهر، اسماعیل نجار طی سفر دو روزه‌ای که به منظور شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس و اولین همایش ملی خشکسالی به شیراز داشت، از مجموعه تخت‌جمشید بازدید کرد.

نجار، هدف از این بازدید را بررسی فرونشست اراضی مجاور تخت‌جمشید و نقش رستم بیان و اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران در نظر دارد با همکاری سازمان میراث فرهنگی مطالعات جامعی را درخصوص علل فرونشست زمین در دشت مرودشت و بویژه محدوده تخت‌جمشید و نـــقش رستم که از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی ملی و جهانی ایران به شمار می‌رود، انجام دهد و راهکارهای اجرایی به منظور کاهش مخاطرات پدیده فرونشست زمین در مجاورت این آثار ارائه شود.

معاون وزیر کشور ضمن بازدید از کاخ‌های تخت‌جمشید اذعان کرد: معماری منحصر به‌فرد تخت‌جمشید جلوه‌گر دانش و مدیریت اصولی در سامانه ساخت و ساز این بناست و به طور نمونه وجود سیستم دفع آب که 2500 سال پیش در این مجموعه عظیم تعبیه شده نشان از توجه سازندگان اثر به مدیریت شرایط بحرانی مجموعه بوده است.

نجار، ضرورت اقدامات حفاظتی پیشگیرانه به منظور حفظ و حراست این بنای شکوهمند را وظیفه آحاد مردم و مسئولان برشمرد و آمادگی سازمان مدیریت بحران را در این خصوص اعلام داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها