درگیری گروه‌های خلافکار با هم در چین، موجی از خشونت به راه انداخته است

پسر 19 ساله، قربانی اختلافات 2 باند مافیایی

جوان نوزده ساله چینی که به نظر می‌رسد عضو تریاد (مافیای چینی) است، پس از حمله خونبار دشمنان خود جان سپرد. او هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود.
کد خبر: ۷۱۵۶۸۹

پلیس گفته احتمالا این یک حمله انتقام‌جویانه از سوی باندهای تبهکار است. به گزارش پلیس حمله‌ای که به این مرد جوان در خانه‌اش شده، سومین حمله خونبار در مدت پنج روز است که در جریان انتقام‌جویی‌های زنجیره‌ای دو باند تبهکاری موسوم به سیم شا سویی و تسئونگ صورت گرفته است.

پلیس گفته مراکز تفریحی در غرب و شرق استان کولون را زیرنظر دارد تا از حملات احتمالی انتقام‌جویانه این دو گروه جلوگیری کند. همچنین یک منبع آگاه پلیس گفته، ماموران از طریق رابط‌های این باندهای تبهکار در مراکز تفریحی، پیام‌های روشن به سرکردگان دو گروه فرستاده و گفته‌اند باید اعضای باند را کنترل کنند تا دیگر از این حرکات انجام ندهند وگرنه بهای سنگینی خواهند پرداخت.

مقتول نوزده ساله چند ماه پیش از زندان آزاد شده بود و معلوم نیست از آن زمان تا هنگام مرگ به چه کاری مشغول بود. بنا به اطلاعات به دست آمده شب حادثه حدود ساعت 11 چهار مرد مسلح نقاب‌پوش او را در خانه‌ای که در آن با پدر و مادرش زندگی می‌کرد، با چاقو زدند و بسرعت گریختند.

سخنگوی پلیس گفته این جوان از ناحیه پشت، پا و دست چاقو خورده است. شدت جراحات به حدی بود که او بعد از انتقال به بیمارستان به کما رفت. پس از آن پزشکان تلاش کردند وی را به زندگی بازگردانند، اما او سرانجام فوت شد.

یک منبع آگاه گفته این یک حمله انتقام‌جویانه در تلافی حمله باند رقیب به دو عضو گروه دیگر بوده است.

در حمله دیگری که اخیرا انجام شده، جوان نوزده ساله دیگری در حالی‌که در تاکسی نشسته بود، از سوی سه مرد نقاب‌پوش هدف ضرب و جرح قرار گرفت که البته او زنده ماند.

پلیس در آن ماجرا دو مظنون را بازداشت و یک خودروی مسروقه را از مهاجمان کشف کرد. پلیس گفته احتمالا از این خودرو در اقدامات تبهکارانه دیگر نیز استفاده شده است.

دو مرد چهل‌ویک و چهل‌ودو ساله که در رابطه با این حمله دستگیر شده‌اند، بازجویی شدند، اما هنوز اتهامی به آنان وارد نشده است زیرا هر دو ارتباط خود را با این واقعه انکار می‌کنند.

گروه‌های تبهکاری به صورت رسمی مسئولیت این حملات را به‌عهده نگرفته‌اند، اما تمامی شواهد حکایت از آن دارد که درگیری‌های آن دو، دلیل رخ دادن این وقایع است.

در روزهای گذشته یکی دیگر از اعضای این باندها که در بازداشت پلیس بود، به‌ اتهام حمله به دو نگهبان زندان محاکمه شد. او که از بازگشتن به سلول خود سرباز زده بود، با دو زندانبان درگیر شده و آنها را زخمی کرده بود.

چنین وقایعی مردم را بشدت ترسانده و شهروندان از این نگران هستند که در جریان رقابت‌ها و کشمکش‌های شبکه‌های مافیایی به آنها نیز صدماتی وارد شود.

از سوی دیگر پلیس قول داده از تمام امکاناتش برای پایان دادن به این غائله استفاده کند. البته تاکنون نتیجه مشخصی از تحقیقات به دست نیامده است و تجسس‌ها در این زمینه ادامه دارد.

منبع: china morning post

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها