2000 میلیارد تومان بودجه برای توسعه راه‌ها و راه‌آهن

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های ارتباطی و راه‌آهن کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۵۴۴۴

به گزارش ایرنا، علی نورزاد دیروز در جریان بازدید از راه‌های ارتباطی شهرستان نیر افزود: استفاده از روسازی بتونی در ساخت جاده‌ها یکی از سیاست‌های راهبردی این شرکت است.

وی گفت: هم‌اکنون برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی در دو لایه آسفالت حدود 150 تن قیر، هر کیلومتر بزرگراه 300 تن و هر کیلومتر آزاد راه 400 تن قیر لازم است که با توجه به حجم طرح‌های راهسازی در سال 93 و با احتساب قیمت قیر این شرکت 30 درصد اعتبار تخصیصی را فقط برای هزینه قیر نیاز دارد.وی با بیان این که جاده‌ها جزو سرمایه‌های ملی کشورها هستند، افزود: هر سال بخش زیادی از بودجه‌های عمرانی کشور صرف ساخت، ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری جاده‌ها می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استفاده از روسازی بتونی دارای مزایایی چون عدم تغییر شکل، سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف کشور، ویژگی استفاده در برخی از مناطق خاص مانند شمال کشور و صنعتی و سازگاری با محیط زیست بویژه در مناطق مورد نظر محیط زیست است.او استفاده از روسازی بتونی را دارای صرفه اقتصادی و ارزان‌تر تمام شدن هزینه طرح‌های عمرانی دانست و گفت: برای همین این روش در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بسیار موثر است که به همین دلیل قرار شد برای ساخت طرح‌هایی مثل آزادراه اصفهان- شیراز نیز از این روش استفاده شود. نورزاد افزود: بزرگراه چهار بانده بهشهر – گرگان – بجنورد - قوچان یکی از کریدورهای اولویت دار وزارت راه است که عملیات اجرایی 340 کیلومتر آن به پایان رسیده و 200 کیلومتر آن که در استان‌های خراسان شمالی و گلستان واقع شده در دست اجراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها