در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش ایرنا، علی نورزاد دیروز در جریان بازدید از راههای ارتباطی شهرستان نیر افزود: استفاده از روسازی بتونی در ساخت جادهها یکی از سیاستهای راهبردی این شرکت است.
وی گفت: هماکنون برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی در دو لایه آسفالت حدود 150 تن قیر، هر کیلومتر بزرگراه 300 تن و هر کیلومتر آزاد راه 400 تن قیر لازم است که با توجه به حجم طرحهای راهسازی در سال 93 و با احتساب قیمت قیر این شرکت 30 درصد اعتبار تخصیصی را فقط برای هزینه قیر نیاز دارد.وی با بیان این که جادهها جزو سرمایههای ملی کشورها هستند، افزود: هر سال بخش زیادی از بودجههای عمرانی کشور صرف ساخت، ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری جادهها میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استفاده از روسازی بتونی دارای مزایایی چون عدم تغییر شکل، سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف کشور، ویژگی استفاده در برخی از مناطق خاص مانند شمال کشور و صنعتی و سازگاری با محیط زیست بویژه در مناطق مورد نظر محیط زیست است.او استفاده از روسازی بتونی را دارای صرفه اقتصادی و ارزانتر تمام شدن هزینه طرحهای عمرانی دانست و گفت: برای همین این روش در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز بسیار موثر است که به همین دلیل قرار شد برای ساخت طرحهایی مثل آزادراه اصفهان- شیراز نیز از این روش استفاده شود. نورزاد افزود: بزرگراه چهار بانده بهشهر – گرگان – بجنورد - قوچان یکی از کریدورهای اولویت دار وزارت راه است که عملیات اجرایی 340 کیلومتر آن به پایان رسیده و 200 کیلومتر آن که در استانهای خراسان شمالی و گلستان واقع شده در دست اجراست.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم