به گفته نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دستگاه‌های مربوط به بحث آب، ضعف مدیریت، سوءتدبیر، کم‌کاری و ترک فعل و تخلف وجود دارد

خشکسالی مدیریت در سیل سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 140 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به خسارت‌های ناشی از توفان‌های اخیر در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۵۳۲۴
اختصاص اعتبار برای خسارت ناشی از توفان سیستان

غلامرضا اربابی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 70 میلیارد ریال از این اعتبار به بیمارستان تخصصی تنفسی زابل، 60 میلیارد ریال به منابع طبیعی برای تثبیت شن‌های روان منطقه و ده میلیارد ریال نیز به بنیاد مسکن برای ساماندهی و جمع‌آوری شن‌های روان در مجتمع محمد شاکرم زهک اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به این‌که بخش‌هایی از شهرستان‌های هیرمند و نیمروز با مشکل کم‌آبی مواجه است، بودجه ویژه‌ای از محل اعتبارات خشکسالی برای رفع مشکل این شهرستان‌ها پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک تخصیص داده می‌شود.

اربابی یادآور شد: اعمال معافیت‌های مالیاتی برای شمال استان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر مدیریت بحران استان با توجه به خشکسالی‌های شانزده ساله در منطقه است که هم اینک در دست بررسی قرار دارد.

این مسئول گفت: تنظیم سند راهبردی دانشمحور نیز از دیگر اقدامات این دفتر است که بر اساس این سند، تمام اقدامات در زمینه خشکسالی و گردو غبار در منطقه سیستان بر اساس این سند اقدام خواهد شد.

به گفته وی خشکسالی‌های 16 ساله در سیستان و قطع آب رودخانه هیرمند سبب بروز مشکلات فراوان برای مردم منطقه بویژه مشکلات تنفسی، از بین رفتن زمینه‌های اشتغال و مهاجرت مردم به دیگر مناطق کشور شده است، به همین دلیل ستاد بحران استان برای رفع مشکلات مردم سیستان و ارائه راهکارهای علمی، برنامه‌های مختلفی از جمله تشکیل کارگروهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران و متخصصان را در دستور کار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها