چرا کارت هوشمند سربازی برخی دیر صادر می‌شود؟

طرح تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت‌های هوشمند مدت‌هاست که آغاز شده و تا کنون قریب به هشت میلیون نفر نیز نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کرده‌اند و آنطور که مسئولان سازمان وظیفه عمومی گفته‌اند، ظرف 30 تا نهایتا 45 روز پس از ثبت درخواست تعویض کارت در دفاتر پلیس+10 کارت‌های هوشمند برای متقاضیان صادر می‌شود، اما در این بین شماری از دارندگان کارت‌های قدیمی با مشکلاتی روبرو شده‌اند که طولانی شدن زمان از جمله این مشکلات است.
کد خبر: ۷۱۴۶۶۲
چرا کارت هوشمند سربازی برخی دیر صادر می‌شود؟

شماری از متقاضیان تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت از سربازی مدعی شده‌اند که روزها و حتی گاهی ماه‌ها پس از اقدامشان برای تعویض کارت، کارت هوشمند به دستشان نرسیده است؛ این موضوع انتقاد آنان را به دنبال داشته و نبود کارتی که وضعیت سربازیشان را به طور رسمی مشخص کند حتی باعث بروز مشکلاتی برای آنان شده است.

پیش از این سردار ابراهیم کریمی، انجام استعلام از یگان‌های نظامی مربوطه را دلیل این طولانی شدن اعلام کرده و گفته بود که درصد خیلی کمی از متقاضیان با این مشکل روبرو می‌شوند و سازمان به دنبال این است که روند تعویض کارت با سرعت بیشتری سپری شود.

در همین راستا، سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن پوزش از متقاضیانی که روند تعویض کارتشان طولانی شده است اعلام کرد که علاوه بر کارت‌هایی که به دلیل عدم و جود سابقه خدمتی مالکانشان در سیستم سازمان وظیفه عمومی ناجا نیازمند استعلام از یگان‌های خدمتی هستند در بررسی پرونده برخی از متقاضیان نیز مشاهده می‌شود که علیرغم انجام خدمت دوره ضرورت توسط متقاضی، در سیستم وظیفه عمومی ناجا وضعیت خدمتی آنان معافیت یا اعزام به خدمت یا فراری و ... ثبت شده است که پرونده این دسته از افراد نیز باید به بخش‌های مختلف سازمان ارجاع داده شود تا وضعیتشان اصلاح شود و همین موضوع باعث تاخیر در روند تعویض کارت می‌شود.

همچنین در برخی از مواقع نیز همزمانی تحویل پرونده‌های پلیس +10 و شهرستان‌ها به سازمان وظیفه عمومی، باعث افزایش ناگهانی حجم پرونده متقاضیان شده و این امر نیز گاهی منجر به کندی مراحل تعویض شده و صدور کارت را به تاخیر می‌اندازد.

سازمان وظیفه عمومی ناجا از متقاضیان تعویض کارت خواست نگرانی از بابت تعویض کارت خود نداشته و منتظر صدور کارت خود باشند و با پیگیری از پلیس +10 و یا خدمات الکترونیکی سازمان وظیفه عمومی، از چاپ آن آگاه و مطمئن باشند که پرسنل این سازمان تمامی پرونده‌ها را رفع مشکل کرده و به آدرس متقاضیان ارسال خواهد کرد. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها