لزوم ساخت میهمانسراهای ارزان قیمت برای زائران کم درآمد

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در خراسان رضوی بر اتخاذ تصمیمات برنامه‌ریزی شده و مدون برای رفع مشکلات و آبادانی این استان تأکید کرد .
کد خبر: ۷۱۴۵۰۴
لزوم ساخت میهمانسراهای ارزان قیمت برای زائران کم درآمد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس جمهور با بیان اینکه دولت وظیفه و مسئولیت مضاعفی برای شهر امام رضا (ع) و پایتخت معنوی کشور احساس می‌کند اظهار امیدواری کرد تصمیماتی که در جلسات استانی هیئت دولت اتخاذ می‌شود موجب خیر و برکت و خشنودی روح بلند امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) شود .

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که همزمان با میلاد ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) برگزار شد گفت : این نشست یک جلسه نمادین در کنار حرم مولا علی بن موسی الرضا(ع) نیست ، بلکه جلسه‌ای است که می‌توانیم در آن تصمیمات راهگشایی برای خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد اتخاذ و به عنوان هدیه کوچکی از طرف دولت به مردم استان و زائران شریف تقدیم کنیم .

رئیس جمهور گفت : برای هشتمین سفر کاروان تدبیر و امید تصمیماتی از تهران اتخاذ شده و در این جلسه می‌توانیم آن تصمیمات را تکمیل و برنامه اجرایی مدونی برای عملیاتی کردن آنها در سه سال آینده تصویب کنیم .

روحانی افزود : برخی تصمیمات دولت مربوط به کلیت خراسان رضوی و مشهد مقدس است که تکمیل خطوط راه‌آهن و گسترش خطوط متروی شهری از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود .

رئیس جمهور گفت : اجرا و تکمیل خطوط متروی شهری و نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی مشهد مقدس می‌تواند حمل و نقل شهری در این شهر را متحول کند .

روحانی با اشاره به اهمیت تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی خراسان رضوی و مشهد مقدس گفت : با توجه به اینکه مشهد مقدس سالانه میزبان 25 میلیون زائر است ، لذا تصمیمات و طرح‌هایی که برای این استان و شهر اتخاذ می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است .

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه محیط زیست و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بنزین یورو 4 برای این شهر و استان اختصاص یابد تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

حسن روحانی با اشاره به اینکه مشهد مقدس روح ایران عزیز محسوب می‌شود گفت: ضرورت دارد برای رفع مشکلات این شهر دو اقدام و تصمیم بزرگ اتخاذ تا مشکلات این شهر تا حدودی برطرف شود .

رئیس جمهور بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر و حاشیه نشینی را دو معضل و مشکل بزرگ شهر مشهد دانست و گفت : دولت باید بسترهای زیربنایی را فراهم کند تا این دو برنامه را بخش خصوصی و غیردولتی به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: در سه سال آینده بخش بزرگی از حاشیه‌نشینی شهر مشهد سروسامان پیدا می کند.

وی افزود : با توجه به اینکه عده‌ای از زائران از مناطق روستایی و محروم به مشهد مقدس سفر می‌کنند لذا ضرورت دارد هتل‌ها و میهمان‌سراهای ارزان‌قیمت و تمیز برای این قشر ساخته شود ، چرا که وضعیت برخی از زائرسراها از لحاظ پاکیزگی و حتی قیمت مناسب نیست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها