3 میلیارد هزینه به باد می‌رود

شهر موش‌ها در معرض تخریب

سیدمحمد خاتمی در یادداشتی شفاهی در روزنامه شرق نظرش را درباره فیلم «شهر موش‌ها» اعلام کرد و گفت: برای همه ما، مجموعه شهر موشها ، مجموعه ای خیال انگیز و عالی بود که مسایل کودکان را در سطح خیلی عمیق و خوب مطرح و در واقع نوعی زندگی را از زبان کودکان و با نگاه کودکان منعکس کرده بود.
کد خبر: ۷۱۴۱۱۵
یادداشت سیدمحمد خاتمی درباره شهر موش‌ها

در ادامه یادداشت سیدمحمد خاتمی درباره فیلم شهر موش های 2 آمده است:

در بعضی از آثار کودکان می بینیم که سر گرم کننده است. خب عیبی ندارد. سرگرمی عین زندگی کودک است اما در این سرگرمی باید متوجه باشیم که این انسانی است که در آینده می خواهد در متن جامعه موثر باشد.

وقتی مجموعه ای مثل شهر موش ها را می بینم، می بینم نکات خیلی خوبی دارد مثلا احساسات همنوع دوستی و احساسات تحمل همدیگر را کردن، احساسات متحد بودن در برابر دشمن و مسایلی نظیر اینکه باید در ذهن انسان رشد پیدا کند را منعکس می کند. چند نوع سینمای کودک ممکن است داشته باشیم.

یکی سینمای که موضوعش کودک است و سوالش این است که کودک کیست؟ چیست؟ این می تواند برای بزرگ تر ها متفاوت باشد ولی در واقع در این فیلم ها می خواهیم به پدرو مادر ها بگوییم، کودک کیست؟ کودک چگونه رشد می کند، کودک چگونه فکر می کند؟ کودک چگونه احساساتش را بروز می دهد؟ ولی سینمای کودک دیگری هم داریم که مخاطبش کودک است . این بسیار اهمیت دارد.

غالب آثاری که دراین زمینه وجود دارد، آثاری همچون شهر موش ها آثاری هستند که نوعا برای کودکان ساخته می شود. گرچه بزرگان می توانند از آن استفاده کنند و استفاده هم می کنند. در اینجاست که حساسیت به اوج خودش می رسد. ما باید بالاخره فرزندانی را تربیت کنیم و امیدواریم باز هم شاهد کارهای بزرگی در این زمینه باشیم.

فکر می کنم شهرموش های ۲ که من هم هنوز ندیدم و چیزی هم درباره اش نشنیدم. حدس می زنم همان موش های کوچکی هستند که بزرگ شده اند. همین می تواند ارزیابی ای باشد بر کاری که قبلا کرده ایم.

ما آن موشها را چگونه تربیت کردیم و حالا چگونه بزرگ شده اند و چه می گویند و چه کار می کنند. ببینیم خصوصیتشان چگونه تجلی پیدا کرده وما چطور آنها را طرح و بیان کردیم.

برای تمامی دست اندر کاران این امر همچون خانم مرضیه برومند، هنرمندهایی که برای این فیلم زحمت کشیده اند، دست مریزاد می گویم و امیدوارم شاهد کارهای ارزنده تر و بهتری در همه عرصه های هنری به خصوص سینمای کودک باشیم. (ستاره نیوز به نقل از روزنامه شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها