به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه مشترک نمایندگان مرکز ملی رقابت و رضا علیلو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مسئول طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان قرار شد وی با توجه به دسترسی به اسناد مربوط به هزینه تمامشده متعلقات خودرو مثل کیسه هوای راننده و سرنشین تبدیل یورو 2 به یورو 4 اطلاعات مستند و مکتوب را به مرکز ملی رقابت ارسال کند که هنوز این اقدام انجام نشده است.
مرکز ملی رقابت همچنین با اشاره به اطلاعات نادرستی که در مورد ورود هزینههای مالی در قیمت سال پایه دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو در رسانهها منتشر شده، تصریح کرده است: شورای رقابت پس از کسر هزینههای مالی، قیمت سال پایه را تعیین کرده است که این موضوع مورد اعتراض مدیرعامل وقت ایرانخودرو، آقای نجمالدین قرار گرفت.
همچنین مولفههای دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو مانند تورمبخشی، بهرهوری و کیفیت در هر سال فقط یکبار تعیین میشود و تجدیدنظر در تورمبخشی مربوط به این دستورالعمل در سال جاری مطرح نیست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد