بلاتکلیفی مربیان پیش دبستانی از بهارستان تا پاستور

مربیان پیش دبستانی برای سومین روز به تجمع خود و این بار مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری ادامه داده‌اند ولی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
کد خبر: ۷۱۲۴۶۹
بلاتکلیفی مربیان پیش دبستانی از بهارستان تا پاستور

شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی شروع شده است و این در حالیست که وضعیت کمبود نیروی انسانی مخصوصاً در دوره ابتدایی و عدم برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به یکی از چالش‌های آموزش و پرورش تبدیل شده است.

این روزها مربیان پیش دبستانی از نقاط مختلف کشور به نمایندگی از دیگر همکاران خود به تهران آمده‌اند و پیگیر حق و حقوق از دست رفته خود هستند و امروز برای سومین روز به تجمع خود و این بار مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری ادامه داده‌اند و در انتظار این هستند که پاسخی از سوی مسئولان دولت و آموزش و پرورش بشنوند.

یارمرادی، یکی از مربیان پیش دبستانی گفت: برای سومین روز است که مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده‌ایم و هنوز پاسخ مشخصی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در ساعات پایانی شب گذشته معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به جمع مربیان پیش دبستانی که فقط تعداد اندکی باقی مانده بودند آمد و قول داد که دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای با نمایندگان استانی مربیان پیش دبستانی برگزار کند؛ اگر در آن جلسه به نتیجه مشخصی نرسیم حتماً پس فردای آن روز 30 هزار نفر از مربیان پیش دبستانی در تهران تجمع خواهند کرد.

این مربی پیش دبستانی گفت: در زمانی که جمعیت زیاد است کسی نمی‌آید و حرفی نمی‌زند، اما به محض اینکه جمعیت کم می‌شود می‌آیند و برای بچه‌های شهرستانی ماشین می‌گیرند و آنها را به سمت حرم امام خمینی (ره) و ترمینال روانه می‌کنند.

یارمرادی با بیان اینکه فقط وعده و وعید می‌دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به تناقض گویی‌ها صحبت هیچ کدام را قبول نداریم و خواهان این هستیم که مشکل مرتفع شود.

وی ادامه داد: از طرفی وزیر آموزش و پرورش دیروز اعلام کرد که می‌خواهند از معلمان بازنشسته استفاده کنند و با بخشنامه‌ای جدید به نام ساماندهی نیروی انسانی در صدد اخراج مربیان پیش دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که به حقوقمان رسیدگی نشود به تجمع ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: زمانی به اتمام قانون دو سال مهلت برای آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی باقی نمانده است و از آن طرف هم به اول مهر نزدیک می‌شویم و هم‌چنان وضعیتمان روشن نیست.

این مربی پیش دبستانی با اشاره به اینکه حرف‌هایی که شنیده می‌شود سرشار از تناقض و ضد و نقیض‌ است، گفت: دیگر صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش را باور نمی‌کنیم. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها