خشونت بین معترضان و نیروهای پلیس پاکستان

با گذشت دو هفته از ایجاد بن‌بست سیاسی در اسلام‌آباد و ناکامی رهبران سیاسی این کشور در حل این بحران، پایتخت پاکستان شنبه شب شاهد درگیری‌های خشونت‌بار میان معترضان و نیروهای پلیس بود.
کد خبر: ۷۱۱۸۲۳

به گزارش فارس، پس از این‌که مذاکرات میان دولت و حزب تحریک عوامی (به رهبری طاهر القدری) و حزب تحریک انصاف (به رهبری عمران‌خان) به نتیجه نرسید 25 هزار نفر به سمت خانه نواز شریف، نخست‌وزیر راهپیمایی کرده و قصد داشتند با جرثقیل موانع امنیتی را از سر راه بردارند. دولت که به مدت 17 روز خویشتنداری کرده بود، به پلیس دستور داد معترضان را متوقف کند. به این ترتیب منطقه قرمز در پایتخت تبدیل به یک میدان نبرد شد و پلیس به سمت مخالفان گلوله‌های لاستیکی شلیک کرد. گفته می‌شود تظاهرات در بخش‌هایی از لاهور و بندر کراچی نیز صورت گرفته و معترضان جاده‌ها را مسدود کردند. پلیس تلاش کرد با استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور تظاهر‌کنندگان را متفرق کند.

در همین حال روزنامه پاکستانی داون اعلام کرد در اثر این درگیری‌ها، دو نفر کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود این درگیری‌ها روز گذشته نیز ادامه داشت و آمبولانس‌ها آژیرکشان در حال اعزام به سمت محل درگیری در مقابل کاخ نخست‌وزیری واقع در منطقه قرمز اسلام‌آباد بودند. به دنبال این حوادث، رهبر حزب «تحریک انصاف» و رهبر «جنبش متحده قومی» روز گذشته را عزای عمومی اعلام کردند. این در حالی است که عمران‌خان از مردم سراسر کشور خواست به تظاهرات بپیوندند و گفت: مبارزه ما علیه دولت تا آخرین نفس ادامه دارد.

به دنبال بروز این درگیری‌ها، پرویز رشید، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان دیروز از آمادگی دولت برای ازسرگیری گفت‌وگوها با مخالفان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها