موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس که در آن حماس را مسئول طولانی شدن جنگ در نوار غزه دانسته بود، گفت: اظهارات عباس خدمتی به وحدت ملی فلسطین نمی‌کند.
کد خبر: ۷۱۱۳۴۹

به گزارش ایسنا، ابومرزوق، در گفت‌و‌گو با قدس‌پرس در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اظهارات عباس خدمت به وحدت ملی فلسطین و جنگ ما علیه اسرائیل و نتایج آن نیست. عباس پیش از آن‌که حرف بزند، باید شرایط و اوضاع را بسنجد. برای اولین‌بار فلسطینی‌ها در جنگ و پذیرش مشروط پایان آن با هم متحد شدند، اما امروز عباس می‌خواهد این دستاورد را از بین ببرد و در زمانی که غزه پیروزی خود را جشن می‌گیرد، این اظهارات موجب اختلاف مجدد می‌شود. وی افزود: عباس باید در دیدگاه‌ها و مواضعش بازنگری کند.

ابومرزوق اتخاذ اقداماتی از سوی حماس علیه فتح را تکذیب کرد و گفت: فتح نقش زیادی در مقابله با نیروهای اسرائیلی و توافق آتش‌بس داشته است.

هم‌اکنون سرنوشت وحدت فلسطین به دست عباس است. وی می‌تواند به دولت رامی‌ حمدالله نخست‌وزیر دولت تکنوکرات فلسطین اجازه بدهد تا ماموریت خود در غزه از جمله بازسازی آن را انجام دهد. چرا تشکیلات خودگردان اقداماتی فوری برای حل تمامی مسائل اتخاذ نمی‌کند؟ ما نیاز شدیدی به اظهاراتی غیر از این اظهارات و اقدامات و روشی غیر از این روش داریم.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که هزاران فلسطینی روز جمعه با پاسخ به فراخوان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جشن نبرد «بنیان مرصوص» شرکت کردند.

به گزارش فارس، آنچه در این مراسم جلب توجه می‌کرد، مشارکت فرماندهان شاخه‌های نظامی گردان‌های القدس در این راهپیمایی در کنار رهبران سیاسی و فرماندهان گردان‌های مقاومت فلسطینی بود. در این مراسم محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد: غزه با مقاومت کودکان و زنان و مردان و سالمندان خود در این نبرد و در سخت‌ترین شرایط نظامی و سیاسی به پیروزی رسید.

همچنین ابوحمزه، سخنگوی جدید گردان‌های القدس نیز طی سخنانی گفت: پیروزی نوار غزه معادله را تغییر داد و مفاهیم و مضامین را متحول کرد و نظریه‌های جنگ با دشمن جنایتکار را از پایه و اساس متحول کرد، با این حال می‌دانیم که این آخرین نبرد مقاومت نیست.

وی افزود: نمی‌گوییم خود را برای نبرد آینده آماده می‌کنیم، بلکه تولیدات نظامی خود را نه‌‌فقط متوقف نمی‌کنیم که دوچندان خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها