ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از مسافران با وصل کردن وسیله تازه به بازار آمدهای به نام «محافظ زانو» به پشت صندلی مقابل خود، مانع از آن شد که مسافر جلویی صندلیاش را خم کند.
مردی که از محافظ زانو استفاده کرده بود به این درخواست مسافر زنی که در صندلی جلویی نشسته بود پاسخ منفی داد و حاضر نشد محافظ زانو را بردارد و سپس مسافر جلویی به نشانه اعتراض لیوان آبی را روی این مرد ریخت.
پس از آن، هر دو مسافر با اصرار بر خواسته خود به مشاجره ادامه دادند و دخالت خدمه پرواز هم به جایی نرسید تا این که خلبان تصمیم گرفت بنا بر مقررات به جای ادامه پرواز از شهر «نیوآرک» به سمت «دنور»، مسیر خود را کج کند و در فرودگاه شیکاگو فرود آید.
این نزاع در حالی صورت گرفت که هر دو سرنشین در ردیفهای نخست هواپیما که بلیط آن گرانتر است اما فاصله میان صندلیها هم کمی بیشتر است، نشسته بودند.
پلیس فرودگاه شیکاگو هر دو مسافر را از ادامه پرواز بازداشته اما اعلام کرده عمل آنها تهدیدی برای امنیت پرواز محسوب نمیشود و احتمالا این دو تنها با جریمه نقدی روبرو خواهند شد.
وسیله تازه به بازار آمده موسوم به محافظ زانو، قطعهای کوچک است که میتوان آن را به انتهای یکی از میلههای نگهدارنده سینی پشت صندلی وصل کرد. پس از وصل شدن این قطعه، مسافر جلویی امکان تغییر وضعیت صندلی و خم کردن آن به عقب را از دست میدهد.
بعضی از خطوط هوایی استفاده از چنین وسیلهای را ممنوع اعلام کردهاند و کارخانه تولیدکننده آن هم اعلام کرده که این وسیله نباید مانع از رفتار دوستانه و همراه با گذشت مسافران در حین پرواز شود.(ایسنا)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت