فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان پس از پایان اکران فیلم «خواب‌زده‌ها» فریدون جیرانی در گروه سینمایی افریقا اکران میشود.
کد خبر: ۷۰۹۸۶۳
«عصبانی نیستم» اواخر مهر روی پرده میرود

دیروز عقد قرارداد فیلم «عصبانی نیستم!» دومین ساخته رضا درمیشیان، ‌ به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها بدل شد.
اعلام رسمی آغاز اکران فیلم تا پایان مهر، ‌ نشان از این دارد که شورای صدور پروانه نمایش عمومی فیلم‌های ایرانی (متشکل از سیدحسن خامنه‌ای، شهاب مرادی، محمدحسین لطیفی، مجید رضابالا، سیدضیاالدین دری، ‌ سیداحمدرضا دستغیب، محمدباقر قهرمانی و حسین کرمی) نمایش آن را بی‌مشکل دانسته‌اند.
پس از انتشار این خبر، گروهی از رسانه‌ها نسبت به صدور پروانه نمایش آن به عنوان «فیلم حامی فتنه» واکنش منفی نشان دادند. البته پیش‌تر نیز قبل و بعد از نمایش فیلم در جشنواره سی و دوم فیلم فجر و بعد از اظهارنظرهای پراکنده علی جنتی وزیر ارشاد و حجت‌اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، منتقدان اکران این فیلم واکنش‌هایی نسبت به اکران این فیلم نشان داده بودند، اما عقد قرارداد اکران فیلم درمیشیان، نشان می‌دهد که معترضان به آنچه مشکل نمایش عمومی فیلم را حل کرده، بی‌تفاوت بوده‌اند.

تعاملی که مشکل را حل کرد
اوائل تابستان امسال، حجت‌اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نشست خبری مشهورش با خبرنگاران در پاسخ به یک خبرنگار که از نگرانی پیرامون نمایش فیلم‌هایی که از فتنه 88 حمایت می‌کنند، ‌ وجود چنین فیلم‌هایی را رد کرد و گفت: «برخی به حق نگران‌اند اما موضوعی که مطرح است این است که مدیرانی که به گفته‌ها و دغدغه‌های رهبری معتقدند هرگز به فیلم‌های حامی فتنه و یا فیلم‌هایی که بخواهد برای کشور مشکل ایجاد کند پروانه نمایش نمی‌دهد بلکه فیلم‌هایی که به ناحق توقیف شده‌اند هستند که حتماً پروانه نمایش خواهند گرفت.»
او در این نشست عنوان کرده بود که «عصبانی نیستم!» پروانه نمایش دارد و در تعاملی هم که با کارگردان فیلم داشتیم، فیلم به یک فیلم اجتماعی تبدیل شده و غیر سیاسی است.
بر این اساس، نسخه نهایی فیلم که مجوز گرفته و برای نمایش عمومی آماده می‌شود، از آنچه ممکن است به تعبیرهای سیاسی از یک فیلم اجتماعی ختم شود، تهی شده و تعامل رضا درمیشیان با مدیران سازمان سینمایی پس از تعاملی که در انصراف دقیقه نودی خود از بخش مسابقه جشنواره سی و دوم فیلم فجر داشت نتیجه داده است.
نمایش در گروه افریقا
دیروز غلامرضا فرجی درباره مصوبات جلسه سوم شهریور‌ شورای صنفی نمایش گفت: در این جلسه مقرر شد که فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان پس از پایان اکران فیلم «خواب‌زده‌ها» فریدون جیرانی در گروه سینمایی افریقا اکران شود.
«عصبانی نیستم!» داستان نوید، دانشجویی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رؤیارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا عصبانی نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» را از دست ندهد...
باران کوثری و نوید محمدزاده نقش‌های اصلی این فیلم را بازی کرده‌اند. دو بازیگری که برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ جشنواره‌ فیلم فجر بودند. محمدزاده برای این فیلم توانست جایزه جشن اخیر انجمن منتقدان را به دست بیاورد. فیلم درمیشیان که در ماه‌های گذشته در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین، جشنواره سینمای جنوب اسپانیا و جشنواره استانبول به نمایش درآمده بود، سه جایزه هم از بخش رقابتی استعدادهای جدید سینمای آسیا از جشنواره‌ فیلم شانگهای گرفت و در ماه گذشته، دو تندیس بهترین کارگردانی و تدوین از جشن منتقدان را به دست آورد.
به نظر می‌رسد در پی اعلام رسمی عقد قرارداد فیلم «عصبانی نیستم!» در گروه سینمایی افریقا، تبی که پس از نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر به بالا‌ترین درجه حرارت خود رسیده بود، حالا فروکش کرده است. تبی که احتمالاً استقبال مردم و فروش بالای این فیلم در اکران عمومی، بار دیگر به بالا‌ترین درجه خود می‌رسد!
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها