روزنامه خندان

محتوای 90درصدی

روزنامه خندان

فاضلاب یا آب فاضل؟!

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۰۸۹۵۴
فاضلاب یا آب فاضل؟!

سیاست روز : فاضلاب یا آب فاضل؟!

مسئول کمیته آب اتاق اصفهان: مصرف بیش از اندازه آب در بخش کشاورزی اصفهان ... است.
نقطه‌چین بالا را با یکی از گزینه‌های مناسب زیر پر کنید.
الف) معرکه
ب) مضحکه
ج) مسخره
د) مغلطه

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران: با بررسی‌های میدانی اراضی آبیاری با فاضلاب را شناسایی کردیم و با اقدامات آموزشی و ترویجی، امکان برداشت از فاضلاب را برای آنها غیرممکن ساختیم.
منظور از اقدامات ترویجی – آموزشی در عبارت فوق چیست؟
الف) با اراضی آبیاری به شکل نرم و ملایمی صحبت شده که از فاضلاب جماعت پرهیز کنند.
ب) به اراضی آبیاری توضیح دادند که فاضلاب همچین "آب فاضلی" هم نیست و نباید زیاد با او گرم بگیرند و معاشرت کنند.
ج) برای اراضی آبیاری دو هزار ساعت جلسات آموزشی ترتیب دادند تا از ضرر و زیان‌های فاضلاب جلوگیری کنند.
د) به اراضی آبیاری آموزش دادند که دور و بر فاضلاب نگردند وگرنه با آنان به شدت برخورد می‌کنند.در پایان هم در راستای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی یک "کارت صد آفرین" هم اهدا کردند.

کدام یک از اخبار زیر "آبکی‌تر" است؟
الف) علی کریمی از علی دایی دعوت کرد روی سرش یک سطل آب یخ بریزد.
ب) مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بر عهده شهر جدید سهند بوده و شرکت آب و فاضلاب در این خصوص هیچگونه مسئولیتی ندارد.
ج) دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: مجوز بهره‌برداری از پالم ۴۵۰ کارخانه لبنی تا آخر شهریور لغو شد.
د) گزینه (الف) و (ب) غلط است.

اعتماد: کمپین ضد ایرانی سطل آب یخ

به تازگی کمپینی علیه بیماری «ای ال اس» از سوی برخی چهره های مطرح دنیا تشکیل شده که در همه نقاط جهان افراد مشهور و سرشناس اقدام به خالی کردن سطل آب یخ روی خود می کنند. هدف آنها ازاین کار مشارکت در یک کار اجتماعی و خیرخواهانه است. ما هم در تاریکخانه گفتیم به این عمل خیرخواهانه بپیوندیم.

موسیو شیطان: راستش تا جایی که من می دانم این اقدام ماهیتی ایرانیزه دارد و قبل از اینکه جهان با الگوبرداری از خط مشی ایرانی آن این عمل را به نام خود ثبت کند در ایران انجام می شده. اسمش هم بود کمپین ریختن آب یخ آنجا که می سوزد و ابداع کننده اش هم خود محمود نژاد بود. با این حال بعد از ذکر این نکته مغفول، چون امر خیر است من هم به آن می پیوندم و با خالی کردن یک سطل آب یخ روی خودم از سه نفر زیر دعوت می کنم به این کمپین بپیوندند.

اول از همه بزرگ زاده تا بعد از ریختن آب یخ کمی اعصابش آرام شود و اینقدر جوش و خروش نداشته باشد و نفس کش نطلبد. دوم رساء حمیدزاده که اگر قبلابه این کمپین پیوسته بود و آب یخ می ریخت رو خودش شاید اصلاآرام می شد و استیضاح مسیر دیگری پیدا می کرد و آن کاغذ معروف در مورد دوپینگ علی لاریجانی را هم نمی گرفت دستش. سومین نفر هم از سردبیر «اعتماد» دعوت می کردم آب یخ بریزد روی سرش بلکه بعد از خنک شدن بگذارد برخی مکاتبات تاریکخانه چاپ شود و مردم در جریان امور باشند .

خانم باجی – توضیح مسوول تاریکخانه: راستش خانم باجی خواست به این کمپین بپیوندد اما برخی عناصر خودجوش و خودسر او را برای ادای پاره یی توضیحات بردند. بانوان محترم تا اطلاع ثانوی انگار آب یخ هم نمی گذارند بریزید روی سرتان. البته فکر کنم شانس آورده اید. چون ما که آب یخ را ریختیم با خاکی که بر سرمان بود قاطی شد و روی سر مبارک ملاتی به وجود آمد !

مهاراجه: آب یخ در هندوستان خوب کرتاهه. مفید کرتاهه. من هم داد دوست جان کرتاهه آب خیلی خیلی یخ ریختن کرتاهه رو سر و دعوت کرتاهه از...

توضیح یک مقام مسوول: دوستان عزیز به گیرنده ها دست نزنید. مهاراجه بازداشت شده. همان طور که مطلعید قبلابا آب پاشیدن در ملاعام برخورد می شد. حالاهم که با این بحران کمبود آب معلوم است این کمپین یک کمپین غربی با اهداف مغرضانه جهت کاهش منابع آبی کشور است بنابراین با عوامل ریختن آب یخ بر هر عضوی از بدن به شدت برخورد خواهد شد.

شرق :حمله پوشکی به «داعش»

داعش اول خونریزی می‌کرد الان برون‌ریزی می‌کند و هرچی به دهانشان می‌رسد می‌گوید. به‌نظر ما که آنها خودشان فهمیدند حرف‌هایی که می‌زنند خنده‌دار است و در اینترنت و جامعه کلی طرفدار پیدا کرده و بهشان می‌خندند، برای همین شورای حکامشان می‌نشینند دورهم و حرف‌های بامزه تولید می‌کنند.
تنها مساله اینجاست که اینها نظریاتشان را جای اینکه به اسم «استندآپ» کمدی تحویل مردم بدهند، به اسم دین منتشر می‌کنند.
به گزارش «ایرنا»، داعش در آخرین تولیدات فکاهی خود اعلام کرده «پوشک بچه به‌دلیل اینکه در سرآغاز تاریخ هجری نبوده، حرام اعلام شد.»
داعش منتها مشخص نکرده اگر بچه قرار نیست از پوشک استفاده کند، از چی استفاده کند. و آیا اصولا این حرف‌های داعش مسخره‌بازی است و دارند مسخره‌اش را درمی‌آورند یا بچه‌بازی است و دارند پوشک بچه‌اش را درمی‌آورند.
به نظر ما فروید بی‌ربط نگفته که همه‌چی ریشه در کودکی دارد. ما مطمئن هستیم اگر ریشه کودکی داعش را بررسی کنیم می‌بینیم که برای آنها پوشک نمی‌بستند و حتی کهنه بچه هم نمی‌گذاشتند. اینطوری با بستر رشد داعش آشنا می‌شویم.
برخلاف داعش که به همه سخت می‌گیرد، خوشبختانه امروزه در دنیا نه‌تنها از پوشک بچه استفاده می‌کنند که حتی به بزرگ‌ترها هم سخت نمی‌گیرند و برایشان «ایزی‌لایف» را پیش‌بینی کرده‌اند. البته با توجه به حساسیتی که داعش دارد، مساله «ایزی‌لایف» مساله‌ای است که باید به‌صورت یک پروژه محرمانه باهاش برخورد شود. چون طرف پوشک بچه عصبانی‌اش می‌کند، پوشک بزرگسال معلوم نیست چه آسیبی بهش می‌زند.
البته برخلاف اکثر دانشمندان، ما خوشحالیم که داعش نظریات مشعشعش را ابراز می‌کند. چون همین‌که بفهمیم یکی به چی فکر می‌کند و سطح دغدغه‌اش چیست، می‌فهمیم چطور باید باهاش برخورد کنیم. حالا هم با توجه به اینکه سطح دغدغه داعش دغدغه پوشکی است، به جهان توصیه می‌کنیم جای حمله موشکی به داعش حمله پوشکی کنند و کار را یکسره کنند.

کیهان : پنیر(گفت و شنود)

گفت: مثل اینکه آمریکا فراموش کرده است که طی چند سال گذشته دهها نشست و همایش تحت عنوان حمایت از تروریست‌ها در سوریه برپا کرده بود.
گفتم: اخبار مربوط به این نشست‌ها که با شرکت کشورهای اروپایی و ترکیه و سعودی و قطر تشکیل می‌شد بارها از رسانه‌ها منتشر شده است. حالا مگر چی شده؟
گفت: حالا آمریکا اعلام کرده که برای مقابله با تروریست‌های داعش قصد همکاری با دولت بشار اسد را دارد!
گفتم: خونه خرس و بادیه مس؟!
گفت: یک روزنامه آمریکایی دراین‌باره نوشته است؛ بعد از حمایت آشکار آمریکا از معارضان سوری (یعنی تروریست‌های اجاره‌ای) بعید است که بشار‌ اسد به آمریکا اعتماد کند.
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو وارد مغازه بقالی شد و پرسید؛ آقا صابون دارید؟ بقال گفت؛ بله، یارو گفت؛ پس اون دست‌های کثیفت رو بشور و بعد صدگرم پنیر بده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها