نگهداری لوازم آرایشی در محیط‌ گرم و مرطوب ممنوع

جولان باکتری‌ها روی میز آرایش

گرمای زیاد، رطوبت و بخار دوش حمام، باعث ایجاد باکتری در محصولات آرایشی می‌شود به ویژه آنهایی که منقضی شده و تاریخ مصرفشان هم گذشته باشد.
کد خبر: ۷۰۶۴۷۷
جولان باکتری‌ها روی میز آرایش

جام جم سرا: بسیاری از ما محصولات آرایشیمان را جلوی آینهٔ دستشویی یا حمام استفاده می‌کنیم. این کار، این حس را به ما منتقل می‌کند که تمام کرم پودر‌ها، رژلب‌ها و کانسیلر‌هایمان یکجا هستند و دسترسی به آن‌ها آسان است. اما گذاشتن مواد آرایشی در هرجایی مثل حمام چندان بی‌اشکال هم نیست!

خطر نگهداری از لوازم آرایش در حمام
براساس گفته‌های جنی فرانکل، رئیس شرکت فرانکلی بیوتی، گرمای زیاد، رطوبت و بخار دوش حمام، باعث ایجاد باکتری در محصولات آرایشی می‌شود! به ویژه آنهایی که منقضی شده و تاریخ مصرفشان هم گذشته باشد.

شاید بپرسید بهترین راه برای اینکه بدانیم یک محصول آلوده شده است یا نه چیست؟ زمانی که تغییر شکل و یا تغییر بو می‌دهد. فرانکل می‌گوید: «زمانی که مواد آرایشیتان بافت جدا جدا پیدا کند، زرد رنگ بشود و یا بوی نامطبوع بدهد زمان آن رسیده است که آن را تعویض کنید.»

خبر خوب اینکه اکثر محصولات آرایشی، حاوی مواد نگهدارنده هستند. این مواد، از رشد باکتری جلوگیری می‌کنند. اما آنهایی که مواد نگهدارنده ندارند (و معمولا طبیعی و ارگانیک هستند)، نباید در حمام و محیط‌های مرطوب گذاشته شوند.

میز توالتتان را هم نادیده نگیرید!
با توجه به گرما و رطوبت، حتی بعضی می‌زهای توالت هم می‌تواند به عنوان یک مکان بد برای نگهداری از لوازم آرایش معرفی شود. وجود این عوامل در کنار هم، محیطی را فراهم می‌آورد که ترکیبات اصلی و کلیدی محصولات آرایشی مانند ویتامین C و رتینول را تخریب و از بین می‌برد. این ترکیباتی که از بین می‌روند، همان‌هایی هستند که باعث می‌شود یک محصول، خاصیت ضدپیری، ضد جوش و چندین ویژگی مفید دیگر داشته باشد.

تنها ترکیبات پیچیده و خاص نیستند که اثرات خود را از دست می‌دهند، اسکراب‌هایی که از نمک و یا شکر ساخته شده‌اند نیز ممکن است در رطوبت بالا خاصیت‌های موثر خود را از دست بدهند.

برای پیشگیری از این اتفاق چه کنیم؟
به منظور جلوگیری از این اتفاق، فرانکل توصیه می‌کند لوازم آرایش خود را خارج از محیط حمام قرار دهید. او توضیح می‌دهد که بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایشتان، مکانی سرد، خشک و تاریک مانند کشوی دراور است. بدین روش، مواد آرایشیتان اثرات خود را حفظ کرده و به این زودی‌ها تاریخ مصرفش تمام نمی‌شود.»

اگر اینکار برای شما عملی نیست، میز توالتتان را از حمام به جای دیگری مانند اتاق منتقل کنید. این کار از گرما و رطوبت زیاد جلوگیری می‌کند. حتی بعضی از محصولات را می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

فرانکل می‌گوید اگر اعمال این تغییرات برایتان مقدور نیست پس سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که حاوی مواد نگه دارنده مانند پارابن، سدیم بنزوات،‌ای دی تی آ، و الکل هستند. (البته درمورد بی‌خطر بودن این مواد نگهدارنده جای بحث وجود دارد، هرچند گفته می‌شود جای نگرانی نیست، اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.)

حرف آخر اینکه، از لوازم آرایش خود در برابر باکتری‌ها به دقت محافظت کنید! (ابتکار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها