برنامه «دور یک میز» با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی از رادیو تهران پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۰۶۴۰۳
شنیدنی های «دور یک میز»

هدف این برنامه رادیویی کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندگی افراد در کلانشهری مثل تهران و شهرستان‌های اطراف تهران است. مسائل اجتماعی در دور یک میز مطرح و از طریق ارائه اطلاعات به مخاطبان تلاش می‌شود تا آن مساله حل شود. در حوزه اجتماع به مقوله‌هایی همچون اعتیاد، استرس، آلودگی هوا، تهران و جوانان، گذراندن اوقات فراغت، تامین شغل و بیکاری و... پرداخته می‌شود.

دلایل افزایش آمار طلاق، میزان افسردگی و نشاط مردم، چگونگی گذران اوقات فراغت جوانان در ایران و رابطه ساختار خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان و... نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه تحلیل و بررسی می‌شود. کارشناسان و روان‌شناسان در استودیو حضور می‌یابند تا عوامل موثر در ناسازگاری بین فرزندان و والدین، با نگاهی اجتماعی و اخلاقی بررسی شود.

البته این برنامه خیلی خشک و رسمی نیست و شامل بخش‌هایی همچون «حرف مردم» نیز است که با شهروندان و مردم درباره موضوع برنامه گفت‌وگو و صحبت می‌شود. مثلا گزارشگران برنامه نظرات و عقاید شهروندان را درباره حجاب و عفاف و تاثیراتی که بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، جویا می‌شوند.

در بخش «پژوهش‌ها» اطلاعاتی از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی که در خصوص ضرورت موضوع مانند عفاف و حجاب و نقش آن در سلامت اجتماع و... انجام گرفته، ارائه می‌شود. بخش «میکروفن آزاد» فضای بازتری دارد و بحث گروهی را شامل می‌شود.

عده‌ای دور هم جمع می‌شوند و با یکدیگر گفت‌وگوی شهری می‌کنند تا در خصوص موضوع برنامه به یک نتیجه جمعی برسند.

در این میزگرد طی روزهای آینده موضوعاتی همچون تاثیر حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای ناگوار بدحجابی بر اجتماع، نقش رسانه‌ها در وضع حجاب و عفاف و تاثیر رسانه بر خانواده بررسی می‌شود. برنامه دور یک میز، کاری از گروه اجتماعی و خانواده شبکه رادیویی تهران است که مسائل اجتماعی تهران را در قالب گفت‌وگو با کارشناسان و در صورت ضرورت با مسئولان مربوط بررسی می‌کند. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت 15 تا 16 پخش می‌شود. اسماعیل باستانی تهیه‌کننده و امیرحسین راسخ به عنوان کارشناس مجری با این برنامه همکاری دارند.

فاطمه عودباشی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها