همزمان با نزدیک‌تر شدن به موعد استیضاح وزیر علوم، بحث و جدل‌ها درباره اولین استیضاح در دولت روحانی داغ‌تر شده است. در همین رابطه مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفته «با فرض آن که استیضاح رای بیاورد، گزینه بعدی قطعا کسی خواهد بود که تغییری در خط مشی وزارت علوم ایجاد نخواهد کرد.»
کد خبر: ۷۰۶۲۹۴
انصاری: تغییری در خط مشی وزارت علوم ایجاد نخواهد شد

در همین حال علی غزالی اسامی 749 بورسیه سال 91 وزارت علوم را منتشر کرده که بازهم نام تعدادی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد دیده می‌شود.

با وجود این حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس دولت دهم طی نامه‌ای به رسانه‌های کشور اتهامات مطرح درباره بورسیه غیرقانونی برخی وابستگان به وزرای دولت قبل را رد کرده است.

همزمان آشنا، مشاور فرهنگی و محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور تهدید کردند: با شکل‌گیری فرصت استیضاح وزیر علوم، آحاد ملت در جریان میراث هشت سال گذشته آموزش عالی قرار خواهند گرفت.

همچنین برخی رسانه‌ها از احتمال حضور نیافتن روحانی در جلسه استیضاح خبر داده‌اند. حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت ‌رییسه مجلس در این باره به فارس گفته است: آن طور که اعلام شده آقای روحانی در همان روز به استان اردبیل سفر خواهد کرد؛ البته می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که رییس‌جمهور بعد از حضور در جلسه استیضاح، عازم سفر شود، اما تا به حال چیزی در این مورد به مجلس اعلام نشده است.

برگزاری شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان

شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری از یازدهم شهریور به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، چنان‌که سیداحمد خاتمی عضو هیأت‌رییسه مجلس خبرگان رهبری گفته، اجلاس شانزدهم به ریاست آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی برگزار می‌شود.

جهرمی: اطلاعی از اتهاماتم ندارم

رییس پیشین بانک صادرات نسبت به اتهاماتش در پرونده 3000 میلیاردی ابراز بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به پرسشی درباره وضع پرونده 3000 میلیاردی گفت: در این باره از قوه قضاییه پرسش کنید.

به گزارش ایلنا، او افزود: سه سال و اندی است که این پرونده طول کشیده و ان‌شاءالله که زودتر تمام شود. جهرمی در پاسخ به این پرسش که یعنی چیزی از اتهامات به شما نگفته‌اند؟ گفت: خیر.

واکنش سیف به درخواست دفتر احمدی‌نژاد

سایت ایسکا نیوز به نقل از ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی در واکنش به اطلاعیه دفتر رییس‌جمهور پیشین کشور درباره رد ادعای تخلف مالی نزدیکان او، نوشت: «آقای احمدی‌نژاد ابتدا بگوید که نزدیکانش چه کسانی هستند تا ما هم اعلام کنیم که آنها میان دانه‌درشتان بدهکار به بانک‌ها هستند یا خیر».

به گزارش این سایت، او با اشاره به درخواست دفتر احمدی‌نژاد برای اعلام اسامی بدهکاران بانکی اضافه کرده است: بانک مرکزی نمی‌تواند بنا به اظهار نظر یک فرد، اطلاعات محرمانه اشخاص دیگری را منتشر کند. بانک مرکزی اطلاعات خودش را به شکل محرمانه به مراجع قضایی فرستاده است.

اسرائیل را تحریم کنید

استادان و دانشجویان دکترای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای صادر کرده و از همکاران خود در سراسر جهان خواستند تا استفاده از کالاهایی را که به هر نحو ساخت رژیم صهیونیستی باشد یا منافع حاصل از تولید آنها در جهت حمایت از اقدامات غیرقانونی این رژیم صرف می‌شود، تحریم کنند.

همچنین معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با ارسال نامه‌ای به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری برای کاهش اثرات انسانی ناشی از بحران محیط‌زیستی غزه شد.

تفاوت‌های اوباما و کلینتون در قبال ایران

روزنامه واشنگتن‌‌پست در مقاله‌ای به تفاوت‌های سیاست خارجی اوباما و کلینتون پرداخته و نوشته است: «اوباما و هیلاری کلینتون در مواجهه با موضوع ایران هیچ‌گاه مواضع یکسانی نداشتند.

کلینتون از زمان سناتوری در نیویورک، خواهان اعمال تحریم‌هایی شدید علیه ایران بود.وی در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 به اظهارات اوباما که می‌گفت حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها وارد مذاکره شود، حمله می‌کرد».

این روزنامه با این حال یادآوری کرده که شرایط به‌گونه‌ای است که حتی اگر کلینتون نیز رییس‌جمهور بود، در جریان مذاکرات هسته‌ای، به احتمال زیاد همین امتیازات را به ایران می‌داد همان‌گونه که تیم مذاکره‌کننده کنونی آمریکا داده است.

گاف جالب شبکه صدای آمریکا

در برنامه روی خط شبکه صدای آمریکا (VOA) که به موضوع فقر اختصاص داشت، گاف جالبی از سوی مسئولان این برنامه داده شد و یکی از تصاویر مشهور در جهان که مربوط به پاکستان بوده و با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توان به منبع آن دست یافت، بارها به عنوان یک تصویر از آنچه وضع نابسامان فقر در ایران خوانده می‌شد، ارائه شد.

به گزارش تسنیم، این رویه در صدای آمریکا، امری عادی است و بارها این شبکه برای خبرسازی علیه ایران به تصاویری استناد کرده که به‌هیچ‌وجه واقعیت نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
...
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
۰
۰
استیضاح وزیر چه ربطی به بورسیه ها دارد؟
او میدان را برای فتنه گران مهیا كرده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها