وزیر علوم در جلسه دیروز دولت، گزارشی درباره وضع بورسیه‌های تحصیلی در سال‌های اخیر به هیات دولت ارائه کرد.
کد خبر: ۷۰۵۴۵۷
بورسیه‌ها موضوع گزارش وزارت علوم به دولت

به گزارش ایرنا، پس از ارائه این گزارش از سوی رضا فرجی‌دانا، هیات دولت با توجه به نقش مهم علم و فناوری در تحقق پیشرفت کشور و نقش بورس تحصیلی در تامین منابع انسانی کارآمد برای دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را موظف به دفاع کامل از حقوق مردم و ساماندهی بورس تحصیلی بر مبنای قانون و حفظ منزلت علمی دانشگاه‌ها و مقابله با تبعیض کرد.

در همین حال خبرگزاری ایلنا دیروز در خبری مدعی شد که در میان فهرست بورسیه‌ها، نام اقوام برخی از وزیران دولت قبل و بعضی از نمایندگان مجلس که پیگیر استیضاح وزیر علوم هستند، دیده می‌شود.

با این حال زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که استیضاح فرجی‌دانا هیچ ارتباطی به موضوع بورسیه‌های مورد ادعای وزارت علوم پیدا نمی‌کند، به فارس گفت: نیمی از بورسیه‌ های مورد ادعای وزارت علوم بررسی شده و قانونی بودن آن احراز شده است.

او مدعی شد که در دوران اصلاحات بورسیه‌های کاملا خلاف ضابطه و قانون وجود داشته است. همچنین جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش طرح «3000 بورسیه غیرقانونی» در دولت گذشته را «سناریوی روانی ـ رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده برای انحراف اذهان از استیضاح وزیر علوم» دانست و گفت: از انتشار فهرست بورسیه‌‌ها در دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد استقبال می‌کنیم.

ادامه حاشیه های سخنان جنجالی روحانی

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در حساب توئیتری خود با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در جمع روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، نوشته است: سروصداها که خوابید مشخص می‌شود، دیپلماسی به واقع هنر روحانی است.

او که به دلیل صادر نشدن روادید از سوی واشنگتن، نتوانست به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، راهی نیویورک شود، در این مطلب توئیتری افزوده است: سخنان ایشان (روحانی) زیرکانه بود و هرکسی از ظن خود شد یار آن. التهابات بزودی فروخواهد نشست و درایت رییس جمهور که در سخنان ایشان نقش بسته بود، نمایان خواهد شد.

همچنین پس از برخی انتقادها نسبت به ادبیات رییس جمهور، روز گذشته صفحه اینستاگرام منتسب به وی، قطعه شعری را منتشر کرد که سایت انتخاب آن را پاسخ روحانی به منتقدان دولت توصیف کرده است. متن این شعر به این شرح است: «شبانی با پدر گفت ای خردمند/ مرا تعلیم ده پیرانه یک پند... بگفتا نیک‌مردی کن نه‌چندان / که گردد چیره گرگِ تیزدندان».

توصیه سیدحسن خمینی به وزارت خارجه: نترسید!

سید حسن خمینی در دیدار با وزیر امور خارجه و سفرای ایران در خارج کشور در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که دستگاه سیاست خارجی همچون یک ارتش، وقتی می‌تواند پیروز باشد که ریشه‌هایش در خانه مردم باشد، خطاب به مسئولان سیاست خارجی گفت: اگر به نتیجه‌ای رسیدید و تصمیم گرفتید، نترسید. کسی که از حرف و حدیث و سخن و هوچی‌گری می‌ترسد، شأنیت لازم را ندارد.

انتقال آیت‌الله مهدوی کنی به بیمارستان شهید رجایی

ابراهیم انصاریان، رییس دفتر ریاست مجلس خبرگان رهبری از انتقال آیت‌الله مهدوی‌کنی به بیمارستان رجایی‌ تهران خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط عمومی ایشان مطلوب و مناسب است و با توجه به این‌که در این مدت، وضع عمومی به حالت عادی و مطلوب رسیده، لازم بود که ایشان به بیمارستانی که سال‌های قبل در آنجا مسائل درمانی را دنبال می‌کردیم، منتقل شوند.

نصرالله: هیچ خط قرمزی در جنگ امنیتی با دشمن وجود ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این​که هیچ خط قرمزی در جنگ امنیتی با دشمن وجود ندارد گفت: چیزی که برای اسرائیل آماده کرده‌ایم هرگز تحت تاثیر کارهایی که در سوریه انجام می​دهیم قرار نخواهد گرفت و این مساله بر طرح‌ها و سلاح ما برای مقابله با صهیونیست‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله در مصاحبه ای با روزنامه لبنانی الاخبار گفت: مقاومت در غزه حق دارد به یک پیروزی واقعی دست پیدا کند.

وی اظهار کرد: ما حزب مقاومت هستیم ولی برخی تلاش می کنند ما را حزب شیعی عربی جلوه بدهند.

حمله احزاب مخالف به نتانیاهو

یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی از افزایش میزان مخالفت با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بویژه در میان رهبران احزاب راستگرا پس از حملات اخیر این رژیم به غزه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، رهبران احزاب راستگرای اسرائیل انتقادات خود از بنیامین نتانیاهو را افزایش داده و برخی از آنها معتقدند اسرائیل در غزه شکست خورده است.

ایزاک هرزوگ، رییس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در جمع ساکنان نتیو هاسارا در مرز با غزه گفت: نتانیاهو در مورد شکست در غزه با مردم اسرائیل صادق نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها