آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور پیامی درباره پرونده شیخ نمر از جمله برجسته‌ترین معارضان شیعی عربستان، تاکید کرد: گزارش جانکاه درباره سرنوشت عالم ربانی، آمر به معروف و ناهی از منکر آیت‌الله شیخ نمر مایه تاسف شد.
کد خبر: ۷۰۵۰۴۲
نگرانی آیت‌الله سبحانی از وضع شیخ نمر

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سبحانی تاکید کرده است: امیران سعودی تصور نکنند با اعدام آیت‌الله نمر کار اعتراض به پایان می‌رسد، بلکه از هر قطره خون او پرخاشگری پدید می‌آید که پایه‌های حکومت حاکمان را سخت‌تر می‌لرزاند.

این در حالی است که دیروز اعلام شد صدور حکم شیخ نمر به تعویق افتاده است.

نوبخت هم به فیسبوک پیوست

هرچند بحث ورود دولتمردان به فیسبوک منتقدانی دارد، اما در ادامه این حضور مجازی مقامات ارشد دولت یازدهم، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور دیروز اولین پیام خود را در فیسبوک منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، او در اولین استاتوس خود نوشت: «ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دوستانی که به بنده ارادت داشته‌اند، لازم به ذکر است این صفحه اصلی من می‌باشد. از دریافت انتقادها و پیشنهادهای شما دوستان، خرسند خواهم شد.»

بی‌اعتنایی کرملین به تحریم‌های آمریکا

دمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست ‌جمهوری روسیه گفت که تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌ها علیه این کشور، مانع ادامه همکاری روسیه با دیگر کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

به گزارش فارس و به نقل از نووستی، او در واکنش به مخالفت آمریکا با قرارداد نفتی تهران و مسکو، افزود: دولت آمریکا تقریبا در پاسخ به هر اقدامی از سوی دولت روسیه، این کشور را به تحریم تهدید می‌کند، ولی واقعیت این است که این مساله عامل بازدارنده‌ای برای همکاری‌های روسیه با دیگر کشورها نمی‌شود.

20 سال حبس به دلیل نقض تحریم ایران

دادگاهی در آمریکا، علی صابونچی ساکن مریلند را به اتهام نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گناهکار شناخته است.وی با احتمال محکومیت حبس بیست ساله مواجه است.

به گزارش فارس و به نقل از آسوشیتدپرس، صابونچی متهم بود بر خلاف ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی آمریکا برای تجارت با ایران، اقلامی نظیر قطعات فیلتر فولاد ضدزنگ که عموما در صنایع نفت کاربرد دارد و همچنین پمپ، دریچه و دیگر اجناس صنعتی را با همکاری افرادی دیگر به ایران منتقل کرده است.

وی برای اتهام توطئه و هریک از هفت اتهام دیگری که متوجه اوست، با احتمال محکومیت حبس بیست ساله مواجه است.

معاونت سیاسی وزارت کشور ادغام نمی‌شود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با بیان این که معاونت سیاسی در دیگر معاونت‌ها ادغام نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌ها جهت تعیین مسئول برای این معاونت هستیم.

به گزارش فارس، این اظهارات وزیر کشور درحالی‌ است که از زمان رفتن میرولد از معاونت سیاسی وزارت کشور این معاونت همچنان بدون مسئول است.

نعمت‌زاده: خبر برکناری‌ام را نشنیدم

در حالی که این روزها شایعاتی درباره احتمال خروج وزیر صنعت از کابینه به گوش می‌رسد، چنان‌که سایت جهان خبر داده، محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حضور محمد فروزنده به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، گفته است: بنده هیچ خبری یا صحبتی مبنی بر حضور آقای فروزنده در وزارت صنعت نشنیده‌ام.

وی گفت: در باره واگذاری پست بنده هنوز موضوعی مطرح نشده و بنده در جریان نیستم.

توصیه فرمانده سابق ناتو

ژنرال بازنشسته، جیمز استاوریدیس فرمانده سابق ناتو با بیان این‌که ایران و آمریکا منافع مشترکی در مبارزه با داعش در عراق دارند، توصیه کرد: در صورت لزوم نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای ایرانی عملیات انجام دهند.

تسنیم به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا نوشته این فرمانده سابق ناتو در گفت‌وگو با یک مجله نظامی تاکید کرده است: «نیروهای آمریکا نباید در کنار نیروهای ایرانی بجنگند، اما به نحوی عمل شود که روبه‌روی هم قرار نگیرند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها