در روز 6 آگوست 1945 میلادی نخستین حمله اتمی جهان علیه شهر هیروشیما صورت گرفت. با این حمله عصر هسته‌ای جهان آغاز و لکه سیاهی در تاریخ بشریت ثبت شد.
کد خبر: ۷۰۲۸۴۴
بمباران اتمی هیروشیما

در روز 26 جولای 1945 میلادی آمریکا به ژاپن یک اولتیماتوم می‌دهد: یا تسلیم یا نابودی. در روز 28 جولای ژاپن‌ اولتیماتوم آمریکا را رد می‌کند. آمریکا که به طور مخفیانه به بمب اتمی دست یافته‌ و دست به آزمایش هسته‌ای زده بود، از قدرت تخریب وحشتناک این سلاح جدید مطلع بود اما ژاپن نمی‌دانست چه فاجعه‌ای در انتظارش است. پس از این‌که هری ترومن، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به بمباران اتمی هیروشیما گرفت، دستور داد بمباران این شهر متوقف شود تا آثار مخرب بمب اتمی کاملا مشهود باشد. در آن زمان تمام شهرهای بزرگ ژاپن آماج بمباران‌های هوایی آمریکا بودند.

در روز 6 آگوست 1945 میلادی در ساعت30‌/‌2 بامداد به وقت محلی شرایط جوی هیروشیما ایده‌آل بود. بمب‌افکن بی 29 انولا گای (به افتخار مادر خلبان تیبتس این نام به هواپیما داده شده بود) از فرودگاه نظامی آمریکایی تینیان در مجمع الجزایر ماریان واقع در اقیانوس آرام به هوا برخاست. خلبان تیبتس تنها فردی در این هواپیما بود که از ماهیت بمب 5‌/4 تنی به نام لیتل بوی که حمل می‌کرد ، باخبر بود. در ساعت09/ 8دقیقه شهر هیروشیما از ورای ابرها پدیدار می‌شود و در ساعت 8 و 15 دقیقه و 17 ثانیه بمب رها می‌شود. انفجار 43 ثانیه بعد در ارتفاع 600 متری بر فراز مرکز شهر هیروشیما رخ می‌دهد. در انفجار بمب اتمی 80 هزار نفر از مردم هیروشیما کشته و 70هزار نفر مجروح می‌شوند که اغلب آنها نیز اندکی بعد جان خود را از دست می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها