ظریف در مراسم رونمایی از کتب سرلشکر صفوی:

کودک‌کشی در غزه سیاست ملی رژیم صهیونیستی است

رژیم صهیونیستی از 17 تیر ماه حملات گسترده‌ای را به غزه آغاز کرد که در نتیجه آن بیش از 1700 نفر شهید و 9 هزار نفر زخمی و بسیاری از خانه‌ها و زیرساخت‌های غزه نیز ویران شده است.
کد خبر: ۷۰۱۵۱۵
دوگانگی حقوق بشری

جمع جنایات صهیونیست​ها چنان گسترده بوده که افکار عمومی سراسر جهان علیه این رژیم برانگیخته شده‌ است به گونه‌ای که در اکثر کشورها حتی در جمع متحدان صهیونیستها شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی هستیم.جالب توجه آنکه دامنه اعتراض‌ها حتی به نحوه پوشش خبری غرب نیز رسیده چنانکه مردم در آمریکا علیه سی‌ان‌‌ان و فاکس نیوز، در انگلیس علیه بی‌بی‌سی به خاطر تحریف جنایات صهیونیستها تظاهرات کرده‌اند.

در کنار این شرایط نکته قابل توجه نوع رفتارهای سران غرب در محکوم‌سازی مفقود شدن یک نظامی صهیونیست است. جمعه در حالی صهیونیستها رفح را آماج حملات خود قرار دادند که محافل رسانه‌ای از مفقود شدن یک افسر صهیونیست خبر دادند. در حالی که گروه‌های مقاومت از سرنوشت آن ابراز بی‌خبری می‌کردند، رسانه‌های صهیونیستی به فضاسازی گسترده درباره سرباز مذکور پرداختند.

آنچه در این عرصه قابل توجه است رفتار سران غرب است باراک اوباما رئیس‌جمهور، کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ضمن محکوم‌سازی آنچه ربایش سرباز صهیونیست می‌نامیدند، خواستار آزادی بی‌قید و شرط او شدند. هاموند وزیر خارجه انگلیس، مقامات فرانسوی و آلمانی نیز این ادعاها را تکرار کردند. جالب توجه آنکه بان ‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز سریعاً واکنش نشان داده و بر آزادی وی تأکید کرده است.

مجموع این رفتارها در فضای سیاسی و رسانه‌ای در حالی صورت گرفت که هیچ کدام از آنها اشاره‌ای به کشتار هزاران فلسطینی بی‌گناه نکردند در حالی که همزمان با اعلام خبر مفقود شدن سرباز صهیونیستها، صدها نفر در رفح در حمله صهیونیستها به خاک و خون کشیده شدند.

هر چند که این نوع رفتار غربی‌ها در چارچوب اهمیت‌زدایی از جنایات صهیونیستها و انحراف افکار عمومی از تحولات غزه صورت گرفته اما در نهایت بیانگر یک اصل مهم و اساسی است و آن اینکه برای غرب واژه‌ای به نام حقوق بشر معنایی ندارد و آنها صرفاً براساس منافع خود رفتار می‌کنند چنانکه در یک دوگانگی آشکار برای مفقود شدن یک سرباز صهیونیست اشک تمساح می‌ریزند و در برابر کشتار هزاران فلسطینی سکوت کرده و حتی با افتخار از ارسال سلاح برای کشتار قاتلان کودکان غزه سخن می‌گویند. این حقیقت حقوق بشر غربی است که افشاگر واهی بودن ادعاهای حقوق بشری غرب و طراحی آنها برای محکوم‌سازی سایر کشورها به نقض حقوق بشر است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها